hoe krijg je gaten uit je wangen?

Ik droeg een tijd geleden heel veel make-up en vergat het steeds om het eraf te halen. Nu heb ik allemaal gaten in mijn wangen, die ik graag heel snel weg wil hebben. Ik draag nu al veel minder make-up en haal het er nu altijd af. Mijn vraag is dus hoe krijg ik deze gaten uit mijn wangen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Gaten? Bedoel je huidbeschadigingen zoals je soms door puistjes kunt krijgen?
Heb je een foto?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is dat wel van de make up , of van puistjes .... dat heet acne .
is je gezicht pokdalig ???

Antwoorden (3)

Vermoedelijk zijn die "gaten" littekens. Als jezoveel makeup gebruikt deed je dat mogelijk om je puistjes te verbergen? Als dat zo is, konden die puistjes niet goed helen en werden het littekens. Hoe dan ook, je huid is verstikt geweest door de makeup. En eigenlijk is het het beste om eens bij een bekwame schoonheidsspecialiste om advies te vragen voor je jouw huid nog meer gaat beschadigen door probeersels. Je huid goed schoonhouden en met een creme insmeren zonder chemische toevoegingen, zoals van bijvoorbeeld Weleda of lavera, is in ieder geval altijd goed in de tussentijd.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk eerder aan (ver)grote poriën,van make-up krijg je geen littekens.
Als je je make-up er niet af haalt gaat je huid echt achteruit,ik heb dat ook gehad en nu ik moet mezelf echt dwingen het elke dag eraf te halen en nu heb ik weer een gave en gladde huid.
Kristal
10 jaar geleden
Laurena, vergrote porien kan ook, maar of je dan van gaten spreekt... wat ik wel weet is dat als je acné hebt je daar " gaten" van in je huid kan krijgen. Makeup heeft een slechte uitwerking daarop omdat je de huid ermee verstikt en dus de acné verergerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja,ik snap wat je bedoelt.
Maar ik dacht aan vergrote poriën omdat je dan een soort van kleine gaatjes krijgt.
Echt gaten krijg je niet zo maar in je gezicht,dan moet je echt diepe wondjes hebben die slecht genezen.
Maar ja,wie weet is het wel zo,dan is het wel een beetje dom dat vraagstelster niet naar de huisarts is gegaan hiermee.
Ik heb zelf een antibiotica-kuurtje gekregen toen ik onstekingen in mn gezicht kreeg toen mijn weerstand heel laag was.
Als dat niet snel geneest kan je wel een soort put-achtige littekens krijgen.
Kristal
10 jaar geleden
Het kan ook heel goed dat het is wat jij zegt hoor Laurena.
Ze kan gewoon het beste naar iemand toe gaan die er goed verstand van heeft. Die kan haar het beste helpen.
Ga naar je huisarts voor een goede diagnose, deze kan je indien nodig doorsturen naar een dermatoloog, schoonheidsspecialiste, of huidtherapeut. Rimpeltjes, acne, oppervlakkige rimpels en pigmentverkleuringen kun je uitstekend behandelen door middel van microdermabrasie. Microdermabrasie is in feite niets anders dan het ‘slijpen’ van de huid; er wordt een zeer dun laagje huid verwijderd waaronder een nieuwe, frisse huidlaag zich bevindt. Microdermabrasie is de mildere variant van dermabrasie waarbij met ronddraaiende borstels of slijpsteentjes een huidlaagje wordt afgeschuurd. De behandeling is vrijwel pijnloos en mag door artsen, huidtherapeuten en schoonheidsspecialist worden toegepast.
De behandeling wordt uitgevoerd op een gereinigde huid; aanwezige vuildeeltjes kunnen je huid namelijk beschadigen. Een Microdermabrasie apparaat bestaat uit een compressortje waaruit kleine aluminiumdeeltjes op de huid worden gespoten. Je kunt dit vergelijken met zandstralen. Op deze manier wordt er een heel klein laagje huid afgeslepen. De mate van de stroom kristallen is goed doseerbaar; het apparaat kan op verschillende manieren worden ingesteld. Het apparaat zuigt daarnaast de verwijderde dode huidcellen op. In een reservoir worden deze opgevangen. De behandeling duurt ongeveer een half uur en kost circa € 50 tot € 75 euro.
Microdermabrasie zorgt voor het verwijderen van huidcellen, stimuleert de doorbloeding en daarbij de aanmaak van nieuwe cellen. De huid wordt opgefrist en zorgt daarnaast voor structuurverfijning. Na de behandeling kan de huid lichtelijk gevoelig en rood zijn. Afhankelijk van het gewenste resultaat is het aantal behandelingen te bepalen. Let erop dat je de eerste twee weken niet de zon in gaat; de huid is namelijk een stuk dunner geworden. Gebruik ook daarna dan een goede zonbescherming.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deed je zoveel make-up op om je puistjes te verbergen? Dan vermoed ik dat het littekens zijn.. Die gaan jammer genoeg bijna niet meer weg..
Als je er echt mee zit kun je altijd je huisarts er even naar laten kijken, die weet er altijd wel raad mee.
Succes!