Verergert make up mijn acne?

Ik heb al ruim anderhalf jaar last van donkere plekjes op m'n gezicht (acne), zal dit erger worden als ik foundation op doe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Huid
1.5K

Het beste antwoord

het is beter om je huid naturel te houden, maar af en toe foundation kan geen kwaad, als je er maar een dagcreme tegen de onzuivere huid onder gebruikt en 's avonds je gezicht heel goed reinigt, reinigen is het belangrijkste bij acne
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist!+

Andere antwoorden (4)

Ja, want je poriën worden afgesloten waardoor het talg kan gaan onsteken (= puistjes).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, Foundation kan niet zo veel kwaad, als je maar goed je gezicht schoonmaakt met een goede gezichtsreiniger en eventueel een gezichtsscrub. Daarna wel hydraterende dagcreme erop doen, anders gaan jouw talgklieren weer hard werken en dan krijg je een vette huid waardoor weer puistjes kunnen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen wetenschappelijke onderbouwing maar ik heb een intensief traject gevolgd om van mijn acne af te komen. Eerst medicijnen en toen nog een traject van fruitzuurpeelings om de littekens te verhelpen. (hier kan weer nieuwe acne door ontstaan). Dit alles bij een dermatoloog. De laatste behandeling werd mij gezegd dat ik rustig aan moest doen met foundation. Een keertje was niet erg maar ik moest het niet elke dag erop smeren omdat dit heel slecht zou zijn voor je huid. Ik zou dus zeggen niet te vaak doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foundation hoeft niet perse je acne verergeren, Niet als je je huid goed reinigt voor je naar bed gaat.

Let wel op dat je niet te 'agressieve' producten gebruikt waardoor je huid gevoelig kan worden. dit is ook niet echt goed voor je huid en acne.

Ik heb zelf ook gewoon foundation gedragen, ook toen ik een hele tijd last had van mijn acne.

Als je voor een foundation wil kijken kan je eens kijken voor foundation bij het merk Clinique?
of in plaats van een volledige foundation voor een getinte dagcreme kijken (Vichy normaderm heeft goede) dat is wat luchtiger dan foundation.

Om uit te proberen?

Toegevoegd na 12 minuten:
Of BB Cream gebruiken. dat is heel erg populair in o.a. China en Japan. Het werd vroeger gegeven aan mensen die bijv een laserbehandeling hadden ondergaan omdat het de huid zou kalmeren en regenereren en met een dekking. (littekens) Je heb er nu ook een van Garnier maar die is niet te vergelijken met die echt uit azië komen.

Skin79 Super plus blemish balm BB cream pink label is een bb cream die geprijsd word als een van de beste.