Ik heb me 4 dagen geleden geschoren. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de jeuk weg gaat?

Ik heb mij 4 dagen geleden geschoren. Ik heb nu nog steeds rode bultjes die extreme jeuk geven. Wanneer gaan deze weg of hoe kom ik hier zo snel mogelijk vanaf.

3 jaar geleden
in: Huid
2.2K
tinus1969
3 jaar geleden
Droog of nat geschoren? Wat heb jer na het scheren opgesmeerd? Als je nat hebt geschoren, dan is jeuk een signaal dat je:
-de huid onvoldoende nat hebt gemaakt voor het scheren;
-te weinig of verkeerd scheerschuim hebt gebruikt (stap over op iets voor gevoelige huid);
-een slecht/bot scheermesje hebt gebruikt.

Antwoorden (2)

Meestal betekent dit dat je huid schraal is, komt vaak door een bot scheermesje, het beste wat je kan doen is om er een vette creme op gaan smeren
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Sloesj
3 jaar geleden
Welke creme stel jij voor?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bepanthen! Gebruiken wij bij onze clienten voor veel kwalen, is best een wondermiddeltje
Ik zou Bepanthen aanraden! Verder scheren met goed scherp mesje, liefst minstens 4 blads en goede scheergel. Niet scheren op weke huid en direct daarna goed insmeren. Bij schaamhaar is het normaal dat het de eerste keer gevoelig is.