Kent iemand een tandpasta zonder smaakstoffen?

In ieder geval zonder munt- of eucalyptussmaak of zout. Wel het liefst met fluoride. Ik poets al jaren zonder tandpasta, omdat ik de muntsmaak heel vies vind. Misschien een recept om het zelf te maken? Nou ja, het lijkt mij wel lastig om het in een tube te doen en een potje is niet ideaal.

Ik wil geen sterke smaak in mijn mond.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En die van paradontax??? Heeft wel een smaak., maar neutraal en je went er aan binnen. 2 weken.

Het beste antwoord

In de tandpasta van TheraBreath zitten geen geur en smaakstoffen, wel fluoride. Dit is niet goedkoop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klinkt goed. Weet je waar die te koop is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm: "Lichte, niet dominante natuurlijke muntsmaak"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit geeft bijna geen smaak, je kunt proberen of ze de gratis probeerverpakkingen nog hebben, om het te testen.
www.therabreath.nl

Andere antwoorden (3)

Parodontax heeft in elk geval niet die muntsmaak. Persoonlijk heb ik goede ervaring met parodontax, alleen al vanwege mijn gevoelige tandvlees.
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Jawel hoor, weekje poetsen en je bent eraan gewend.
Vicco tandpasta heeft geen geur-kleur en smaakstoffen. Bevat 20 extracten van kruiden samengesteld volgens de Ayurvedische methode.

Vicco tandpasta bevat 20 extracten van kruiden samengesteld volgens de Ayurvedische methode van tandverzorging, die door de eeuwen heen hun gunstige werking tegen tandbederf en aandoeningen van het tandvlees hebben bewezen.

De tandpasta is zuinig in gebruik, heerlijk van smaak en vormt een alternatief voor kunstmatige fluoride.

Inhoud: 100 gram

Ingrediënten: INCI: Acacia arabica, Minusops alengi, Syzygium jambos, Caryophyllus aromaticus,,Rubia cordifolia, Zizyphis vulgaris, Juglans regia, Anacyclus pyrethrum,Glycyrrhiza glabra, Ptychotis ajowan, Carum copticum, Cinnamonum zeylonicum, Acacia catachu, Caesalpinia sappan, Quercus infectoria, Terminalia chebula, Barleria pronitis, Zanthoxylum rhetsa, Hemidesmus indicus, Terminalia belerica, Emblica officinalis, Calcium carbonate, Astragalus gummifer, Sodium methyl- proplyparaben, Sodium lauryl sulphate, Sodium hydroxide, Aroma, Aqua.

Kwaliteitsnorm biologisch
Biologische producten zijn gemaakt van grondstoffen die geteeld zijn zonder gebruik van kunstmest, chemische bestrijdingsmiddelen (er gezocht naar natuurlijke alternatieven) of gentechnologie. Ook bevatten biologische producten geen kunstmatige toevoegingen. In de biologische landbouw en veeteelt krijgen planten en dieren de tijd om te groeien en zich op een natuurlijke manier te ontwikkelen. Hierdoor behoudt het product zijn eigenheid, smaak en de kwaliteit. Verder wordt er rekening gehouden met natuurlijke kringlopen en groeiprocessen. De bodem wordt niet uitgeput maar gevoed en verbeterd met natuurlijke compost. Dit alles levert een mooi kwaliteitsproduct op.

EKO-keurmerk en de term biologisch
Met het EKO-keurmerk wordt op de verpakking van voedingsmiddelen aangegeven dat het product biologisch is. Dat wil zeggen dat het product voldoet aan de Europese wettelijk gestelde normen voor ecologische producten en productiemethoden. Het EKO-keurmerk moet onder meer garanderen dat er geen kunstmest en chemische bestrijdingsmiddelen zijn gebruikt. Bovendien mogen er geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen worden toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zit wel aroma in. Wordt daarmee geur- of smaakstof bedoeld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, daarmee worden de extracten van kruiden bedoeld.
Op deze site staat hoe je tandpasta zelf kan maken , waaronder dit recept

1 deel zeezout en 2 delen potassium alum. "Ik doe aan Kundalini yoga en deze natuurlijke tandpasta hoort bij de kundalini lifestyle"". Potassium alum is een aluminium zout (heel wat anders dan de chemischie aluminium) die wordt gebruikt in de Ayurveda. Het houdt het tandvlees gezond en remt de groei van bacteriën.

en een link naar een site waar ze natuurlijke tandpasta verkopen. Onder andere tandpasta van Weleda.

http://missnatural.nl/store/category/tandpasta/

http://missnatural.nl/natuurlijke-tandpasta-voor-een-gezonde-en-frisse-mond/