Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe breng je mascara aan zonder te spetteren op je ooglid?

Misschien ben ik de enige die dit heeft. Wanneer ik mascara aanbreng merk ik dat ik stempel op mijn oogleden. Er zitten dan zwarte puntjes die ik er moeilijk af krijg met een wattenstaafje. Daarna is het hele effect van mooi gekrulde wimpers weg. Hebben jullie een tip voor mij?

2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het trucje om mascara zonder knoeien aan te brengen zit hem in de houding. De meeste vrouwen kijken recht in de spiegel als ze mascara aanbrengen. Probeer in plaats daarvan je hoofd een beetje schuin naar achter te houden. Houd daarbij je make-up spiegel voor je ongeveer ter hoogte van je kin. Je kijkt dan heel ver naar beneden, waardoor je wimpers ook ver naar beneden staan. Mocht je dan nog uitschieten, dan is de kans dat je je oogleden of je archadeboog raakt heel klein.

Je ogen dicht doen tijdens het aanbrengen van mascara
Sommige mensen zweren ook bij de methode om de ogen half te sluiten tijdens het aanbrengen van mascara. In principe bereik je dan hetzelfde effect als bij het achterover leunen; je wimpers zitten dan niet te dicht in de buurt van je huid.

Mascaraborsteltje ombuigen
Een ander trucje dat wel eens gebruikt wordt is het ombuigen van je mascaraborsteltje. Je buigt het uiteinde van het borsteltje lichtjes, zodat het een beetje op het getal zeven gaat lijken. Zo heb je een kleiner stukje van de borstel dat je tegen je wimpers kan zetten. Let er wel op dat je het borsteltje niet zover buigt dat het niet meer terug in de tube kan.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Ik heb wel eens een hack gezien waarbij ze een theelepel op hun ooglid deden leggen en toen de mascara opdeden. Op deze manie krijgen je wimpers een mooie krul plus je krijgt geen mascara op je ooglid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding