Helpt een shampoo voor droog haar ook voor een droge hoofdhuid?

Mijn kapper zegt dat mijn hoofdhuid droog is. Het schilfert en ze zegt dat het geen roos is.

Maar nu kun je allemaal shampoo's kopen voor droog haar.

Nu heb ik een shampoo van Garnier Fructis voor droog haar gekocht,
die is voedend en vochtinbrengend op het haar.

Maar, helpen die shampoo's ook tegen een droge hoofdhuid? Dus, helpt dat voor beide problemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien mankeer je iets aan je hoofdhuid dat je niet met een shampoo kunt verhelpen. Ga even naar je huisarts voor advies. Misschien heb je last van een schimmeltje en moet je aan de Selsun. Is trouwens niet vies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben in de war nu, mijn kapper had het over een droge hoofdhuid (dat zag ze aan de schilfertjes, wat overigens geen roos is) mijn hoofdhuid voelt wel vettig aan
maar ik snap niet hoe een hoofdhuid vettig en droog van de schilfertjes tegelijk kan zijn

Het beste antwoord

Bij een droge hoofdhuid is het van belang dat je een niet uitdrogende shampoo gebruikt. De meeste shampoos bevatten SL(E)S (sulfaten). Dit is een best wel zwaar schoonmaak ingrediënt die uitdroging kan veroorzaken. Natuurlijke shampoos zijn vaak milder en drogen de hoofdhuid niet uit. Deze hebben vaak geen SL(E)S als 1 van de eerste ingrediënten. Een goed verzorgen vochtinbrengende shampoo zoals Dr. Organic Cocos zal zeer goed voor jouw hoofdhuid zijn en is ook voedend. Het is een milde shampoo die de vochtregulatie op gang houd. Controleer de ingrediënten van je shampoo en kijk of er sulfaten in zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb Dr. Organic Aloe Vera gekocht, m'n haar zit veel lekkerder. Nog wel schilfertjes, maar veel minder en veel minder groot!

Andere antwoorden (4)

Er zijn inderdaad veel shampoo's voor droog haar en een droge hoofdhuid. Bijvoorbeeld Dermolin of van Guhl zijn shampoo's voor een droge hoofdhuid, maar die zitten meestal ook in normale shampoo's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar de huisarts het kan een soort eczeem zijn.
Een goede shampoo is heel
Lastig om zo te vertellen.

Ketaconazol via de huisarts heeft mij erg geholpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoofdmassage zou een oplossing kunnen zijn, masseer 2 keer per week je hoofdhuid, dit kan tijdens het wassen met een neutrale shampoo, of op droog haar. Hoofdmassage bevorderd de talgproductie, deze wordt over de hoofdhuid en het haar verdeeld, maar ook verwijder je met hoofdmassage dode cellen op de opperhuid van je hoofd, dus zowel voor huid en haar een goede verzorging. Dit is niet aan te raden bij vet haar, bij wondjes op de hoofdhuid en bij huid- of haarziekten, ga in die gevallen naar je huisarts, wat je ook moet doen als je met de massage na enkele weken geen verbetering opmerkt.
Enkele voorbeelden van neutrale shampoos zijn: Sebamed, Neutral en Dermolin, er bestaan nog meer merken die neutrale shampoos in hun assortiment hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Andere shampoos werken meestal niet tegen een droge hoofdhuid, omdat een shampoo ontvet, wat niet geschikt is voor je droge huid, was je haar zo min mogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben in de war nu, mijn kapper had het over een droge hoofdhuid (dat zag ze aan de schilfertjes, wat overigens geen roos is) mijn hoofdhuid voelt wel vettig aan
maar ik snap niet hoe een hoofdhuid vettig en droog van de schilfertjes tegelijk kan zijn dus ik weet nou niet of ik shampoo voor droog haar ( vochtinbrengend) of shampoo voor vet haar (neutrale shampoo) moe t gebruiken...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koop een shampoo gericht op de conditie van je haar, daar is de shampoo voor bedoeld, een neutrale shampoo tast de zuurgraad van je huid niet aan, bevat geen parfum en geen kleurstoffen, dit voorkomt irritatie van de hoofdhuid, deze shampoos bestaan in verschillende varianten, ook 1 voor vet haar. Een beetje vet op je hoofdhuid is normaal en ook nodig, dus als je vingers niet aanvoelen alsof je ze in een oliebad hebt gestopt, dan is het normaal, is het erger, dan zou ik toch even contact opnemen met je huisarts. Hydrateren is wel belangrijk voor je haar en huid, met hydrateren wordt in de cosmetica niet vocht inbrengen bedoeld, maar vocht vasthouden of reguleren. In shampoo wordt dit vaak verwerkt door siliconen toe te voegen. Als je je zorgen maakt, is dit altijd een reden de huisarts in te schakelen. Een droge hoofdhuid wordt ook vaak veroorzaakt door temperatuur, door teveel warmte, kou of wind.
Ik heb ook afentoe last van schilfers op mijn hoofdhuid terwijl ik verder best snel vet haar heb en ook een vette gezichtshuis.
Ik weet het niet zeker maar denk dat het met hormonen te maken heeft omdat ik het altijd krijg rond mijn eisprong en rond mijn menstruatie.mnet zoals de pukkeltjes in mijn gezicht ( nee ik ben geen puber maar inmiddels al 38 jaar)
Wat bij mij goed werkt, is haarlotion gewoon die wat je bij een baby ook op zijn hoofdhuid smeert tegen berg. Het ziet er ook uit als berg.
Gewoon even inmasseren op de plaats waar het zit na het haren wassen.
Ruik je nog lekker ook.