Hoe kom ik van roos af zonder anti-roos shampoo?

Ja m'n achternaam is ook Roos. :P

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit probleem heb ik ook maar die antwoorden zijn zo vies toch?

Antwoorden (5)

Je moet zeker weten of je roos hebt, of een gevoelige hoofdhuid.
Anti roos shampoo is vaak vrij heftig, maar pakt de roos wel aan. Als het een gevoelige hoofdhuid hebt kun je het beste een shampoo kiezen die wat lichter is (wat je volgens de fabrikant dagelijks kunt gebruiken) en regelmatig je haar wassen. Mijn tip is ook om voor lange tijd dezelfde shampoo te gebruiken, je hoofdhuid raakt van streek als je veel verschillende shampoos gebruikt.
Vraag het ook even aan je kapper, die heeft er veel verstand van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan shampoo voor een gevoelige hoofdhuid proberen. Bij mij werkte dat niet. Wat wel hielp is: Guhl rijke voeding shampoo. Kennelijk heeft dat niet alleen een verzorgend effect op je haar, maar ook op je hoofdhuid.

Witte schilfertjes betekenen niet altijd dat je roos hebt. Het kan ook komen doordat je een droge hoofdhuid hebt. Als je dan anti-roos shampoo gebruikt voelt dat vervelend op je hoofdhuid. Vaak geeft het een trekkend gevoel. Mijn kapper gaf duidelijkheid. Ik had helemaal geen roos! De reclames op de televisie zijn hierover erg misleidend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou inderdaad heel goed kunnen dat het een droge huid is. Slaap al twee weken met de airconditiong aan (zit in Australië). Zet die maar eens uit vanacht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wauw, Australië! Daar zou ik ook wel naar toe willen. Jammer dat het zo ver weg is. Nog ter aanvulling: Voor een droge, geïrriteerde hoofdhuid heeft Guhl ook een kalmerende lotion (sensitive: zonder parfum of kleurstof). Niet om reclame te maken, maar bij mij voelde dat lekker koel en rustgevend aan. (Ik bleek ook niet goed tegen parfum te kunnen.)
Er zijn talloze 'oma's' in ons land, die precies weten hoe je roos kunt bestrijden zonder anti-roos shampoo. Zoals met rauwe ui of pindakaas. Het proberen waard, maar: succes niet gegarandeerd.

- Het haar wassen met lindebloesemthee. Masseer een losgeklopte eierdooier goed in de hoofdhuid. Laat dit een tijdje intrekken en spoel na met gewoon water.

- Bij roos je haar spoelen met pils en op laten drogen. Na 2 of 3 keer is de roos weg.
Aria

- Meng 1 asperientje met een lepel honing en een lepel shampoo masseer je hoofdhuid ermee in en laat het 10 min intrekken. zonodig na 1 week herhalen.
Miriam

- Heb je last van roos moet je je haar met soda wassen in laten trekken en dan met je eigen shampoo na wassen herhaal dat eens per zes weken!
Anita S.

- Wrijf een klein handjevol pindakaas in je haar tijdens douchen (net zoals normale shampoo). Wrijf het goed in je haar een masseer je hoofdhuid een beetje!Spoel het daarna eerst uit met lauw/warm water, en was je haar daarna uit met een milde shampoo. Als het goed is verdwijnt je roos eigenlijk na de eerste wasbeurt!
Tommy69

- Heb je last van roos was je haren met groene zeep dit 1 keer per week herhalen.
Natasja

- In geval van ernstige hoofdroos, ga dan naar de huisarts. Die kan je een recept geven voor shampoo met ketoconazol. Twee keer per week gebruiken nadat je je haar hebt gewassen met je normale shampoo, vijf minuten laten intrekken en dan grondig uitspoelen. In de tussentijd je haar niet meer wassen, dus maar 2 keer per week! Gebruik dit voor zo'n 6 weken. Deze informatie staat trouwens ook in de bijsluiter. Het helpt echt tegen ernstige hoofdroos, de jeuk gaat ook heel snel weg. Ik raad het aan!
M.

- Wrijf uw hoofdhuid in met een rauwe ui. een nacht in laten trekken en daarna gewoon wassen. De roos is dan helemaal verdwenen.
Miranda

- Een halve citroen op hoofdhuid smeren en goed inmasseren.
Tom brion
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank!
pekelharing dat is verkrijgbaar via de huisarts,een soort lotion.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn tante heeft last van roos gehad en die gebruikte er azijn voor. Waarom azijn? Omdat azijn je hele hoofd schoon spoelt.
Het handigste is om het in een spuitflesje te doen waar je normaal ook water in doet, maar deze keer azijn. Je moet gewoon NatuurAzijn doen (blank) want schoonmaakazijn- kan soms aantastend voor je huid zijn.
Natuurazijn kan je gewoon in een locale supermarkt kopen.