Kun je douchecreme ipv bodylotion gebruiken?

Kijk, ik heb dus bij mn zus gedoucht en wou wat van haar bodylotion gebruiken, maar ik heb dus per ongeluk douchecreme gebruikt.
Het leek erg op bodylotion en heb niet meer naar het etiket gekeken.
Mn zus viel het wel op want ze vroeg zich dus af welke lotion ik had gebruikt.
Nu vraag ik me dus af of het slecht voor je huid is, het zonnetje schijnt ook vandaag, dus ik vraag me af of je dan door de douchecreme kunt verbranden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (3)

Door gebruik van douchecreme zal de huid sneller uitdrogen,zou het toch maar proberen afspoelen.Voor de zon zal het waarschijnlijk wel geen gevaar opleveren.
fremar
10 jaar geleden
douchecreme is gewoon badschuim, maar met een toegevoegde creme die speciaal is voor onder douche. Deze creme ziet en ruikt er inderdaad uit als bodylotion.

Je gebruikt het als badschuim, laat een paar tellen intrekken, en je spoelt het daarna weer af. Je huidt voelt iets zachter en aangenamer, bijna gelijk aan bodylotion. Met het verschil dat je het afspoelt.

bodylotion is bedoeld om je huid weer op te peppen als deze droog is geworden. Deze zal je ná het douchen opbrengen en laten intrekken in de huid

wat je kan doen is opnieuw douche, en de opgedroogde douchecreme afspoelen, en daarna gewoon bodylotion gebruiken.

op zich kan het geen kwaad, mits je niet te veel heb gebruikt... maar zelfs dan kan het geen kwaad.

sowieso is bodylotion bedoelt om je droge huid vetter te maken, en douchecreme is voor hetzelfde doel bedoeld.

je kan er inderdaad niet mee in de zon, wil je dat wel gebruik dan zonnebrandcreme, dat is speciaal gemaakt om je te beschermen tegen de zon, de andere twee producten hebben geen beschermende factor en je zal sowieso bruin worden ddanwel verbranden.

Toegevoegd na 2 minuten:
de zin: "op zich kan het geen kwaad, mits je niet te veel heb gebruikt… maar zelfs dan kan het geen kwaad."

moet weg.

of moet eigenlijk zijn

het is NIET gemaakt om je te beschermen tegen de zon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Douchegel bevat over het algemeen SLS of SLES, dit is een ontvettend ingrediënt. Hiermee maak je je huid eigenlijk echt schoon, het laagje vet en vuil gaat er af. Net als dat je de afwas schoonmaakt met een ontvettend middel. Er zitten altijd wat extra ingrediënten in die de huid weer zacht maken, zoals bijvoorbeeld olie of glycerine.
De basis van een goede huidverzorging ligt in het goed reinigen van de huid. Vreemd genoeg kan zeep daarbij een behoorlijke boosdoener zijn. Dit heeft alles te maken met de zuurgraad van de huid. Deze zuurgraad beschermt de huid tegen schadelijke invloeden van buitenaf. Gewone zeep is niet zuur, maar juist het tegenovergestelde: alkalisch. De zuurgraad van zeep kan de beschermlaag van de huid aantasten. Hierdoor kunnen huidproblemen ontstaan zoals acne, een geïrriteerde huid, een vette huid, jeuk en eczeem. Voor de dagelijkse wasbeurt kun je daarom het beste een neutrale zeep gebruiken. Dat wil zeggen: een zeep die dezelfde zuurgraad heeft als de huid. De zuurgraad wordt aangeduid door de letters pH gevolgd door een getal. De huid heeft een pH-waarde van 5,5. Als je kiest voor een zeep met dezelfde pH-waarde, blijft het beschermende zuurlaagje van de huid intact.

Het ligt er dus aan welke douchecreme je als bodylotion hebt gebruikt, als het een neutrale is, kan dit minder kwaad. Wel is de kans dat je irritatie krijgt hiervan groot, door het uitdrogen van de huid en het aantasten van de zuurlaag, die je huid beschermd tegen bacteriën. Ga nog een keer onder de douche, zonder gebruik te maken van douchecreme en spoel je goed af. Gebruik na het douchen een bodylotion om je huid te hydrateren, dan hersteld de rest zich vanzelf weer. Douchecreme beschermd niet tegen de zon, een droge huid is gevoeliger voor de zon, ga dus zeker niet de zon in met douchecreme op je huid, de kans dat je daarvan irritatie krijgt is groot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gewone zeep = echte zeep en dus alkalisch.
neutrale zeep en zure zepen zijn synthetische zepen. Echte zeep ontvet minder en de zeep gaat een reactie aan met de kalk in het water waardoor je een soort terugvetting krijgt. Synthetische zeep ontvet veel meer en dit wordt gecompenseerd door terugvetters toe te voegen. Om dit mogelijk te maken moeten weer andere stoffen toegevoegd worden. De één kan beter tegen een echte zeep, de ander kan beter tegen een synthetische zeep. Wasvrouwen in de jaren vijftig van de vorige eeuw konden een echte zeep beter aan hun handen en onderarmen hebben dan een synthetische zeep.