Hoe kun je zien of je haar dood is? Wanneer moet je naar de kapper?

Ik heb dus twee vragen: Hoe kun je zien of je haar dood is? en; Wanneer moet je naar de kapper?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
9.6K
Amadea
6 jaar geleden
Haar is altijd dood, sowieso. Als de punten gespleten zijn is het tijd om bij te laten knippen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.haarwereld.nl/blog/dood-haar/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Haar kun je sowieso ook niet bij laten knippen, wel af laten knippen. Ach, het gaat er toch om wat er bedoeld wordt.

Het beste antwoord

Hoe herken je haar dat eraf moet worden geknipt omdat het dood is;
- gespleten haarpunten.
- het onderste gedeelte van je haar voelt wat stuger dan de rest van je haar.
- met lang haar: je kan moeilijker met de borstel door je haar ivm klitten

Wanneer moet je naar de kapper:
- Op het moment dat je gespleten haarpunten hebt.
- op het moment dat jij vind dat je het korter wilt hebben/ ander model.

Je kan altijd de kapper vragen of je haar moet worden geknipt omdat het bijvoorbeeld gespleten haarpunten heeft.

Voor het zelfde geld is je haar niet dood maar heeft het extra verzorging nodig van een conditioner oid...

Ga ook een beetje op je gevoel af, wanneer jij denkt dat jij je haar moet laten knippen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Haar is altijd dood. Net als nagels.
Was dat niet zo dan zou je verdoving nodig hebben bij de kapper.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik weet dat haar dood is maar dood word in dit geval niet zo bedoelt. Dood word in dit stukje bedoelt als haar dat je eraf moet knippen, haar dat is gaan splijten of te wel dood haar...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ plus, inderdaad stug en futloos.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Plus +