Kun je aangemaakte haarverf een paar uur bewaren?

Ik kocht highlights, maar ik wil het natuurlijk eerst proberen; het moet er niet onnatuurlijk uitzien. Kan ik dit bleeksel bereiden en 1 of 2 uur later nog gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dit kan niet, tenzij anders aangegeven op de gebruiksaanwijzing. Het mengsel doet maar een bepaalde tijd zijn werk. Daarom is het zaak om het snel aan te brengen. Wil je langer de tijd hebben, dan kun je in een kapperswinkel producten kopen die je in kleine beetjes aan kunt maken, zodat je precies genoeg aanmaakt, wat je nodig hebt. Wat je wel kunt doen, is een stukje van de highlight uitspoelen voordat de inwerktijd is verstreken en kijken hoe het dan is, is het voldoende ontkleurd, dan spoel je alles eruit, is het nog te donker dan smeer je weer wat blondering op dat plukje, zodat het verder op kan lichten. Let op, dit kan alleen bij blonderingen, niet bij kleuringen omdat deze een bepaalde tijd nodig hebben, om de juiste kleur te bereiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100