Een Foundation is een gekleurde crème. Die zorgt dat je gezicht egaal word.
Wat niet zo leuk is aan een Foundation is dat hij over je puistjes / porieen heen gaat.
Zo krijg je weer verstopte porieen. Je hebt Foundation in allerlei kleuren.
Lichte voor de lichte huid , donkere voor de donkere huid en noem het allemaal maar op.
BB Cream is de afkorting van Blemisch Balm Cream
Deze crème bevat onder andere foundation , primer , zonnebrand crème en dagcrème. Wat niet zo leuk is aan een BB Cream Het maakt je huid niet echt heel egaal en het is ook niet echt een dekkende crème. Ben je nou echt opzoek naar een dekkende crème raad ik je een BB Cream niet aan.
BB Cream is wel een stuk duurder dan Foundation.Tenminste , dat is bij de meeste merken wel zo. Ook is BB cream alleen geschikt voor de lichtere huid.

Het grootste verschil is dat je bij BB cream geen dagcreme nodig hebt, wat bij foundation wel het geval is, ook is foundation geschikt voor alle huidskleuren, omdat die er ook zijn voor de donkere huid, wat bij BB cream niet het geval is.
Denk er wel aan, dat BB cream ook met een make up remover gereinigd moet worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een foundation is puur een "gezichtverf" dat je op je gezicht doet waardoor oneffenheden minder zichtbaar worden, verder doet dit niks met je huid. een BB cream is een soort getinte dagcreme dat niet alleen ervoor zorgt dat je oneffenheden worden bedekt, maar ook je gezicht voedt.
ik vind persoonlijk een BB cream beter dan een Foundation. een foundation KAN je poriën verstoppen waardoor je zichtbare vieze porien krijgt.
een goede BB cream daarintegen voedt je huid!
Heb je veel of weinig oneffenheden? een bb cream is namelijk niet heel dekkend. als je een echte dekkende resultaat wilt krijgen, zou ik toch voor een goede foundation gaan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan, maar ik raad je dan aan om te beginnen met een goede dagcreme, vervolgens concealer aanbrengen op je oneffenheden en daarna foundation op doen voor een goede resultaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, en als je eerst bb cream op doen en vervolgens foundation, kan dit een "cakey" effect geven. mensen kunnen dat zien dat je heeeel veel foundation op hebt. als je een BB cream wilt gebruiken, kan je dat eerst doen en daarna concealer aanbrengen op de plekjes wat nog een beetje extra dekking nodig heeft :)