Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ontwikkel ik een nieuwe schrijfhouding?

Ik heb op mijn middelvinger een knobbel door een verkeerde schrijfhouding. Hoe ontwikkel ik een nieuwe schrijfhouding? En gaat die knobbel ooit nog weg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
639

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt een Stabilo pen aanschaffen, met deze pen hoef je minder druk te zetten en de pen is zo gevormd, dat je hem wel goed vasthoudt. Er zijn pennen voor links- en rechtshandigen verkrijgbaar, maar ook potloden en vulpennen. Ga eens naar je huisarts om deze je vinger te laten zien en te vragen of er iets aan te doen is, of dat het vanzelf weg gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nog iets toe te voegen op de reactie de al is gegeven. Zelf heb ik ook een knobbel gehad, ook bij mijn middelvinger. Het zat links van mijn nagel, precies waar je je vinger achter het potlood/pen etc. doet. Hoe ik er zelf van af ben gekomen? Een stabilo pen kan helpen, want dat plekje heeft inderdaad met druk te maken. Dat plekje is gewoon een eeltplekje. Dat is heel logisch want 'Eelt ontstaat door druk, schuif, wrijving en draaiingkrachten.'

Je hoeft niet per se naar de dokter. Bij mij is het plekje gewoon vanzelf weg gegaan. Wat je als eerste moet doen is dus iets in de trant van een Stabilo pen kopen en daarna kun je 1 à 2 keer per week een soort 'handenbadje' nemen. Het liefst met soda. Daarna kun je met een eeltrasp- of vijl je eelt er rustig vanaf halen. Je kunt beter een maand lang dit doen dan het in een keer er af halen, dan kan het een wond worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding