wat kan ik aan schilfers doen ?

Ik heb last van puistjes en ben daar mee naar de dokter geweest van haar heb ik een zalfje gekregen wat mijn huid laat schilferen en niet zon klein beetje ook. ik wil graag van die schilfertjes af loop er nu al 3 dagen mee en heb me maar 1 keer met dat zalfje in gesmeerd. dus als jullie iets wetten voor mij dan hoor ik dat graag. al vast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat voor zalf is het?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ceban. Tretinoïnecréme

Antwoorden (1)

De meeste behandelingen van acne nemen overmatig talg weg, door bijvoorbeeld te ontvetten. Zoals de meeste Clearasil-achtige producten. Andere producten houden de afvoergangen open te houden.

Benzoylperoxide gel doet beiden. Door de huid te ontvetten, wordt niet alleen een deel van het talgvet weggenomen, maar ook het huidvet. Dit huidvet is nodig om het vocht in de huid te houden. Als de huid wordt ontvet, droogt de huid uit en krijg je schilfers. Dat is dus vaak het geval bij gebruik van Benzoylperoxide. Gebruik Benzoylperoxide dan ook aan het begin van de dag. Na enkele dagen of weken is de huid er aan gewend en vermindert de schilfering vanzelf.

Als je een zalf, gel of creme hebt gekregen met als werkzame stof Benzoylperoxide, dan moet je dus gewoon doorgaan met het gebruik, op de voorgeschreven manier en zal het over een aantal weken niet meer schilferen, heb nog even geduld dus. Geef je huid de kans aan dit middel te wennen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het vet op de huid, dat wordt bedoeld met huidvet, bestaat uit hoorncellen, talg en wat zweet. De dode hoorncellen vormen samen een moeilijk doordringbare laag voor ziekteverwekkers. Ook biedt deze laag bescherming tegen uitdroging van de huid. Bedankt voor je reactie, inderdaad had dat wel beter mogen worden omschreven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meestal schrijven artsen benzoylperoxide voor bij acne. Als dit onvoldoende helpt kan de arts een crème of lotion met tretinoïne voorschrijven. Mijn dokter heeft mij Tretinoine gegeven weet je daar misschien ook wat van af ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tretinoïne stimuleert de celdeling en zorgt ervoor dat de cellen loslaten, waardoor zij zich niet kunnen ophopen in de poriën en de poriën niet kunnen verstoppen. Het duurt wel lang voordat je resultaat ziet.
Dat is alles wat ik ervan weet, meer informatie is natuurlijk op te zoeken :)