Slaat de kleuring John Frieda foamcolour 9N/9A op donkerblond haar oranje uit?

Ik heb zelf donker/middenblond haar met highlights en ik vroeg mij af of iemand deze verf al een keer gebruik heeft en er dus ervaring mee heeft hoe de kleur is uitgepakt.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb zelf donker/middenblond haar met highlights en ik vroeg mij af of iemand deze verf al een keer gebruik heeft en er dus ervaring mee heeft hoe de kleur is uitgepakt. Ik heb een foto bijgevoegd van mijzelf voor de duidelijkheid wat mijn haarkleur nu is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

9A is een asblond, dat valt niet oranje uit.
9N is een naturel blond en kan wel oranje uitvallen.
Beide kleuren lichten maximaal 2 tinten op en zijn niet geschikt voor donkerblond haar, dat wil niet zeggen dat je de kleuren niet kunt gebruiken, maar het resultaat zal anders uitvallen als op de verpakking staat. Op je highlights zal het wel het resultaat, dat op de foto op de verpakking staat benaderen.
Ik kan zelf de foto niet zien, ligt niet aan jou, ik weet dat je een foto geplaatst hebt, maar moet het dus van mijn kleurenkennis hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9A van John Frieda is dus uit de collectie gehaald.. Ik heb nu de 9.1 van L'oreal Paris Preference gekocht, ook een goede optie denk je?
Dat is in ieder geval wat de verkoopster in de winkel adviseerde..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een zeer licht asblond, de verkoopster heeft gelijk dat ook dit niet oranje zal worden, maar ook deze kleuring is niet bedoeld voor donkerblond en zal hooguit 2 tinten oplichten. Ik zal maar opbiechten dat ik blind ben en dus geen kleuren meer kan zien, maar heb in het verleden veel met cosmetica en haarkleuren gedaan, ook op professioneel gebied, dus weet er nog wel veel van, maar kan geen advies meer geven, omdat ik je foto niet kan zien. Op mijn kleurkennis kun je nog wel vertrouwen, als je zeker weet dat je donkerblond bent, is het ook een goed idee, om de gebruiksaanwijzing uit de doos te halen en daarop het nummer van de klantenservice te zoeken, dat staat daarin, bel die dan voor de zekerheid nog even wat zij ervan vinden, dan heb je een bevestiging.