Kan het zijn dat als je elke keer na het wassen van je haren deze niet goed genoeg hebt uitgespoeld, je eerder kans hebt op hoofdluis?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

volgens mij heeft dit niets met mekaar te maken,hoofdluizen hebben geen voorkeur voor een bepaald soort haren.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hebben ze wel. Voorkeur gaat uit maar schoon haar...

Andere antwoorden (2)

Nee. Iedereen kan hoofdluis krijgen. Van jong tot oud, van weinig haar tot veel haar. Het is wel zo dat kinderen er meer last van hebben omdat ze vaak in grote groepen spelen of naar school gaan. Kinderen nemen de hoofdluizen zonder het te weten mee naar huis, waardoor ook broertjes, zusjes en vaders en moeders last krijgen. En zo kan de hoofdluis heel veel mensen besmetten. Wie heeft of wat geeft veel risico op hoofdluis?
kinderen (4- 12 jaar) meer dan baby’s en volwassenen
meisjes meer dan jongens
lang haar meer dan kort haar
sluik haar meer dan krullend haar
schoon haar meer dan vies haar
haren los meer dan haren opgebonden
samen spelen, samen slapen
kapstokken die te dicht naast elkaar hangen (tenzij jassen altijd in plastic zakken zitten)
grote gezinnen
Luizen hebben voorkeur voor warme, vochtige en donkere plekken op de hoofdhuid (onder de pony, achter de oren en in de nek).
Dus eigenlijk is het krijgen van luizen gewoon pech.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat heeft niets met elkaar te maken.
Hoofdluizen leven op warme en behaarde plekjes en verspreiden zich in een hoog tempo - vooral onder kinderen.
Luizen worden hoofdzakelijk via haar-haarcontact overgebracht. Er zijn geen aanwijzingen voor verspreiding via de omgeving.

In de nieuwe richtlijnen staat dan ook dat het wassen van beddengoed
en mutsen en anti-luizen capes e.d. niet nodig zijn.

Lees hier alles over hoofdluis.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Onderwerpen/H/Hoofdluis