Hoe word ik op een snelle gezonde manier bruin?

Tijdens mijn vakantie in barcelona heb ik 14 dagen mij elke keer goed ingesmeerd met factor 30. Er waren uv stralingen van niveau 9 als ik het goed heb.

Nu het probleem is ik ben helemaal niet bruin geworden.. Ik heb hiervoor al wat over dit onderwerp gelezen. En op het internet wordt sterk aangeraden je goed intesmeren ect helemaal kapot gewaarschuwd ivm met huiskanker, huidveroudering ect.

Ik heb bruin haar bruine ogen en een normale huid.

Kan ik iemand mij vertellen hoe ik op een gezonde manier bruin wordt? Valt er bijvoorbeeld iets te bereken? Algemene dingen staat het internet vol mee:)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet al te veel pigment hebt en je smeert goed, word je gewoon niet of nauwelijks bruin. Word je anders wel bruin?
Amadea
11 jaar geleden
Snel en gezond? Dat kan alleen door je te laten bodypainten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik wordt anders wel bruin. Bodypainten heb ik geen interesse in maar bedankt:). Alleen ik weet er dus niet echt een balans in te vinden:(

Antwoorden (2)

Volgens mij is spray-tanning de minst schadelijke
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je Vision al geprobeerd? Dit is een zonbescherming die je eenmaal per dag aan moet brengen en dan de hele dag beschermd, wij nemen hiervan de factor 30 en worden gewoon bruin zonder te verbranden.
Veel mensen realiseren het zich niet, maar ook de onderkant van je voeten, je oogleden, oren en nek kunnen verbranden. Vergeet deze plekken dus niet in te smeren. Besteed ook extra aandacht aan je neus, want dit lichaamsdeel steekt uit en verbrandt bij de meeste mensen snel. Ook de achterkant van de knieën en de onderrug zijn plekken die wel eens vergeten worden.
Ga niet te lang in de zon, zeker als je nog geen tintje hebt. Bouw de tijd die je in de zon doorbrengt langzaam op, zodat je huid kan wennen aan de zonnestralen. Blijf nooit de hele dag in de volle zon en vermijdt de zon volledig tussen 12:00 en 15:00 uur. Neem na het zonnen een lauwe douche of lauw bad, droog je huid voorzichtig af en smeer je in met aftersun. Aftersun verkoelt en verzorgt de huid en brengt de vochtbalans weer op peil. Ook helpt aftersun de bruine kleur langer te behouden.
Je kunt beter in de schaduw zitten of liggen dan in de volle zon. Wil je toch een paar uurtjes per dag echt zonnen, zorg dan dat je naast je huid ook je ogen en je hoofd goed beschermt. Kies een goede zonnebril, voorzien van een CE-keurmerk. Brillen met een sticker ‘UV 400’ of ‘100% UV-bescherming’ beschermen het best tegen het felle zonlicht. Bedek je hoofd met een petje of een hoed en drink veel water: hiermee voorkom je hoofdpijn en loop je minder risico op een zonnesteek. Verkies een bruin tintje niet boven je gezondheid, smeren is belangrijk. Wil je met een bruine tint thuiskomen, kies dan voor Vision, eventueel aangevuld met een zelfkleurende bodylotion van bijv Nivea of Dove. Deze worden niet oranje, zijn makkelijk aan te brengen en vlekken niet, wel je knieen, voeten en ellenbogen extra goed scrubben voor gebruik.