Bestaat er een zonnehemel met alleen maar infraroodstraling?

Ik vind infraroodsauna heerlijk en heb een infraroodlamp die ik wel eens voor gezicht of spieren gebruik. Maar dit is vanwege het formaat altijd maar plaatselijk. Ik zou daarom graag willen weten of er zonnebanken/zonnehemels bestaan met infraroodwarmte en zonder enige Uv straling.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Een inklapbare sun en relaxmobiel van Philips HB 975 (de meest uitgebreide). Ik heb hem zelf ook. Je klapt hem uit boven je bed en dan kan je er van top tot teen onder de infrarood gaan liggen. Nieuw zijn ze best prijzig, maar er staan genoeg 2e handsaparaten op marktplaats.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet een hele zonnehemel. Er zijn allerlei soorten infrarood lampen.
http://www.bestekeus.nl/index-n-Lampen-cP-88_6337_5895-ref-g1.html

Grote en kleine.
Deze lijkt wel op een zonnehemel, maar is niet zo groot.
http://www.promobutler.be/nl/winkels/Colruyt/philips-infraroodlamp-infracare-hp3643-1100402
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, onderste plaatje in de bron.
Deze is alleen voor een paard, een mens kan met een paar lampen minder af.

Lampen zijn los te koop: nog een paar fittingen, een balk en dan alleen nog iemand die het in elkaar schroeft.

Toegevoegd na 4 minuten:
bron 2 is voor mensen, de 2e is een versie met alleen infrarood
Er bestaan ook combi's, dan is uv uit te zetten zodat je alleen infrarood overhoudt. (eventueel door de uv-lampen eruit te halen.)