Ik heb krullend haar, maar is het dan verstandig om 's nacht met slapen een staart in te houden of zit het dan 's morgens voor geen meter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je voor het slapengaan je haar even borstelt verdeel je de natuurlijke oliën door je haar heen. Dit zorgt ervoor dat niet al het vet op je hoofdhuid achterblijft en dat de rest van je haar gevoed wordt. Ook haalt het eventuele klitten uit je haar waardoor je met minder klitten en knopen wakker wordt. Door de tandjes van de borstel wordt je hoofdhuid gemasseerd en de bloedcirculatie rondom de haarzakjes verbeterd. Het is slecht voor je haar. Als je met nat haar gaat slapen krijg je ontzettend snel klitten en knopen in je haar, omdat nat haar daar vatbaar voor is. Tijdens je slaap beweeg je veel en daardoor raakt je haar in de knoop. Ook breekt nat haar sneller, wat weer leidt tot gespleten haarpunten en pluis. Heb je geen andere keus dan ‘s avonds je haar wassen, dan is het verstandiger om zo vroeg mogelijk op de avond je haar te wassen en het op te laten drogen aan de lucht.
Je haar raakt namelijk minder beschadigd als je het ‘s nachts in een staart draagt. Je haren schuren de hele nacht over je kussen en daardoor kan het gaan breken. Wanneer je het in een staart draagt blijft het beter beschermd. Gebruik overigens een elastiekje zonder metaal erin, want metaal kan je haar ook beschadigen. Slapen met een staart in is niet alleen beter voor je haar, maar het slaapt ook lekkerder omdat je niet meer verstrengeld ligt in een bos haar. 's Ochtends gewoon even vochtig maken en in model brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet je haar in een hoge knot zetten en zo slapen.Volgende dag heb je gekruld haar.