Zonneschijn is goed voor je haren. Het lichaam maakt met behulp van UV-B-stralen vitamine D aan, waardoor de structuur verbetert en het haar sneller groeit. Om uitdrogen van het haar door de zon te voorkomen doe je er goed aan een haarkuur op te brengen voor je naar buiten gaat.

http://www.weekend-online.nl/weetjes_zon_goed_voor_je_haar.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Utrecht
11 jaar geleden
Zonneschijn op je huid is goed (voor aanmaak vit D).
Zonneschijn op je haar beschadigd het haar.
Nee, bepaald niet. Het ultraviolet licht in zonlicht is in staat structuren in je huid én je haar af te breken. Blootstelling van het haar aan de zon kan leiden tot aantasting van bepaalde chemische verbindingen die zorgen voor stevigheid van de haar. Ook kan ultraviolet licht effect hebben op het basiseiwit waar de haar uit opgebouwd is: keratine. Langdurige blootstelling zal leiden tot slapper, doffer en droger haar.
Amadea
11 jaar geleden
Ja en nee, het doet je haar sneller groeien,
maar zorgt ook voor gespleten haarpunten, vette hoofdhuid, kleurverlies en droog beschadigd haar.
www.vrouwonline.nl/beauty/haar/styling.../special-je-haar-in-de-zon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zon kan goed zijn voor je haar, door de vitamine D die erin zit kan je haar sneller groeien. Maar teveel zon droogt het haar sowieso uit. Maar teveel zon kan de hoofdhuid verbranden. Het is dus eigenlijk altijd beter om met een pet of een hoed in de zon te gaan zitten en/of niet te lang in de volle zon te zitten.