Is het mogelijk om je haar permanent te stijlen en zo ja wat kost dat dan ongeveer?

Ik zou me haar graag permanent willen stijlen, omdat ik van me eigen krullen heb, maar eigenlijk liever stijl haar heb. Kan iemand mij misschien vertellen of dat dit mogelijk is en hoeveel dit dan ongeveer gaat kosten? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
46.7K

Antwoorden (4)

Ja dat kan, het kost ongeveer €100. Verschilt meestal bij verschillende kappers. Wel is het erg slecht voor je haar, omdat je je haar als het ware "doodt".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over de kosten valt niet zoveel te zeggen, dat varieert per kapper, maar zal tussen de 80 en 150 euro liggen, je kunt hiervoor het beste naar een kapper gaan, die veel met zwart haar werkt, die hebben het meeste ervaring hiermee. Stijlen is eigenlijk permanenten zonder wikkels.
Een nadeel daarvan is dat het haar veel vocht verliest, waardoor het droger wordt. Verder wordt de hele eiwitconstructie in je haar omgebouwd, wat je haar minder sterk wordt en veerkracht verliest.
Een belangrijk punt is dat je na het stijlen je haar goed verzorgt, de juiste producten hiervoor gebruikt en je aan de adviezen van de kapper houdt, dan beperk je de schade enigszins. Het gestijlde kapsel houdt 6 tot 8 weken, daarna komen je krullen langzaam terug. Het is dus zeker mogelijk, maar denk er wel goed over na en zoek de geschikte kapper hiervoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan van wat je met permanent bedoelt.
Als je echt 'voor altijd' bedoelt, dan is het antwoord natuurlijk 'nee'.
Je haar groeit immers door, dus op een gegeven moment groeit het behandelde stuk gewoon uit, en zit je weer met je krullen! Dan moet je dus opnieuw aan de slag!

Er bestaat geen behandeling om de structuur en de vorm van je haren zó ingrijpend te veranderen, zodat ze (in jouw geval) steil uit hun haarzakjes komen. De structuur en de vorm van je haren - bijvoorbeeld rond of ovaal van doorsnede - liggen vast in je DNA. En die structuur en vorm bepalen of je krullen hebt of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan!Dat heet Keratine behandelingen.Je hebt plantaardig (natuurlijke basis)En chemische keratine.De prijzen verschillen,ligt eraan welke kapper en welke keratine.