Ik ben pas 17 en me Haar valt uit elke keer als ik me haar er doorheen haal vind ik losse haartjes wat moet ik hieraan doen?

Ik weet niet of het komt door roos want het zijn meestal de plaatsen waar het jeukt alvast allemaal bedankt

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben pas 17 en me Haar valt uit elke keer als ik me hand er doorheen haal vind ik losse haartjes wat moet ik hieraan doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben pas 17 en me Haar valt uit elke keer als ik me hand er doorheen haal vind ik losse haartjes wat moet ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

Haren vernieuwen zich na een bepaalde tijd, het is normaal dat je 100 tot 150 haren per dag verliest, tel ze eens, als het er niet (veel) meer zijn, dan is er niets aan de hand, bij echt haaruitval, zie je op den duur kale plekjes, als dat het geval is, is het verstandig om naar je huisarts te gaan voor advies.
Verder speelt het mee of je een man of vrouw bent, bij mannen kan kaalheid in de familie zitten, of een hormoonkwestie zijn en is vaak niet te behandelen, op haarimplantatie na, bij vrouwen is dit ongewoon en zit er een diepere oorzaak, dus ben je een man, is je vader en of opa ook gedeeltelijk of geheel kaal, dan moet je ermee leren leven.
Maar begin met de losse haren te tellen, waarschijnlijk valt het mee.

Toegevoegd na 21 uur:
Jeuk kan duiden op een schimmel, dit kan wel haaruitval veroorzaken, vaak is de hoofdhuid dan ook rood en geïrriteerd, door de slechte conditie van de hoofdhuid, kan de haargroei dan belemmerd worden, als je dit vermoedt, of als anti roos shampoo geen oplossing biedt, ga dan wel even naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Per dag verliest de gemiddelde mens ongeveer 100 haren, dit heeft geen zichtbare gevolgen aangezien er ook weer ongeveer 100 haren per dag bij groeien.
Met een te laag eiwit of ijzer gehalte in je voeding loopt je risico dat je haar verwaarloosd en sneller uitvalt. Zorg dat je voeding een goed totaal van vitaminen en mineralen heeft, en gebruik goede haarverzorgings produkten. Dan zal het waarschijnlijk beter worden. Zoniet, bezoekje huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17 jaar en nu al veel haren verliezen, is geen goede zaak. Wanneer je er ook veel jeuk/schilfertjes bij hebt, kan je huisarts je verwijzen naar een Dermatoloog. Zelf heb ik dit ook bij de hand gehad, jaren geleden, dat ik het doucheputje wel 3x leeg moest plukken, tijdens een haarwas beurt. Ik heb toen Nisoral voorgeschreven gekregen, een lotion die je na het wassen in het haar moest masseren. Heeft mij erg goed geholpen. Ga maar eerst naar de huisarts, die kan e.v.t. samen met een Dermatoloog bepalen, wat er nu precies aan de hand is.
Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt. Sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je haren groeien per haar enkele jaren, daarna vallen ze uit.
Hormonale veranderingen hebben invloed (meer dan menigeen denkt en niet geheel begrepen, zelfs niet door deskundigen).
Als je 17 bent verandert er elke keer weer iets in die hormonen. Na je pubertijd (tussen 18 en 28 jaar) wordt het rustiger met die hormonen.
Eerst even afwachten of dit zo blijft en goed eten en drinken en rusten ondertussen.

Als je echte huidafwijkingen ziet of roos, dan deze (eventueel via huisarts) behandelen.
Geen paniek helpt ook al.