Kan mijn acne ontstaan zijn door kwark?

Ik eet sinds kort meer proteine, omdat ik hier niet genoeg van binnen kreeg. Een trainer bij de sportschool waar ik sport raadde me aan om magere franse kwark te eten. Prima, lust ik wel. Ik eet nu dus een hele bak kwark per dag. Nu heb ik sinds 2 dagen erg veel last van acne rond mijn kin en wangen. Dit is pas ontstaan sinds ik al die kwark eet. Kan mijn acne onstaan zijn de kwark (hormonen ofzo)? Wie heeft antwoord?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.6K
fremar
10 jaar geleden
Wat is je leeftijd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben 20.

Antwoorden (4)

Dat kan door de kwark komen, zou je kunnen testen door dit weg te laten.
Maar het kan ook hormonaal zijn (menstruele cyclus)
Of het komt door het extra zweten in de sportschool.

Hoe is trouwens bepaald dat je te weinig eiwitten binnen kreeg?

Toegevoegd na 35 seconden:
Sommige mensen krijgen puistjes van varkensvlees, misschien kan jij niet zo goed tegen kwark.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord Ritsuka! We zijn meet eetpatroon nagegaan. Hieruit bleek dat ik erg weinig eitwitten binnenkreeg, en veel te veel koolhydraten.
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat is 'te veel' koolhydraten? Wat had je ongeveer als percentages van koolhydraten, eiwitten en vetten?
Het klopt wel dat veel mensen in verhouding erg veel koolhydraten eten, maar als je actief bent hoeft dat niet zo'n probleem te zijn.
Zelf zit ik meestal op 50-60% koolhydraten, en de rest ongeveer gelijk verdeeld tussen eiwitten en vetten.
Ritsuka
10 jaar geleden
Is er ook gekeken naar je totaal aantal kcal? Dat je daar genoeg van binnenkrijgt voor je training?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Ritsuka ik at 1 kom havermout, 6 sneeen brood, at bij het avondeten veel te veel rijst/pasta en haalde veel koolhydraten uit suikers (chocoladepasta/cola/snoep) etc. Weinig eitwitten (de kaas en het vlees wat ik op een dag at, was niet erg veel). Zoiets ongeveer. Die trainer heeft het bekeken en zag dat ik om mijn doelen te behalen te kort kwam (ik wil minder vet en meer spieren). Kcal zat verder net iets te hoog.
Ritsuka
10 jaar geleden
Havermout is prima ontbijt, wat veel brood, maar dat kan als je het nodig hebt. Rijst/pasta is ook goed voor energie.
At je geen groente en fruit dan?
Wat meer groente fruit en eiwitten is dan inderdaad wel aan te raden. Zolang je maar niet de koolhydraten heel erg gaat schrappen, dat is niet nodig.
Door de hormonen kun je inderdaad meer puistjes krijgen. Er zitten veel hormonen in koemelk. Ook het jodium in melk stimuleert de poriën. Natuurlijk zit er in magere melk wel minder koemelk als in volle, maar misschien wordt het minder door minder producten te eten/drinken waar koemelk in zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zit er in magere melk minder koemelk?
Wat zit er dan wel in?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
geitenmelk/geitenyoghurt/geitenkarnemelk, niet alleen gezonder, ook veel lekkerder! (vind ik)
Ik weet niet waar je woont, maar in het Amsterdamse Bos heb je de Ridammerhoeve, daar kun je verse geiten(karne)melk kopen.
Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
o en er staat bij dat je de melk moet koken, dit is wettelijk bepaald, maar totaal NIET nodig. Juist veel lekkerder en beter om de melk niet te koken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ DLG: dit is een goeie plek voor geitenmelk. En rauw, ook dat kan in dit geval verschil uitmaken. (lastig verhaal hoe eiwitten veranderen door de verhitting) Gezonder heeft niet perse, er is ook goeie koemelk. Het is voor sommige wel beter verteerbaar, voor andere maakt het niet uit.
(ik vind het niet zo lekker, jammer genoeg)
Ja dat kan.
Dat kan van veel soorten voedsel.

Ik denk niet dat het door de hormonen komt. Tenminste niet door hormonen in kwark.
Wat wel kan is een reactie op iets en daardoor hormonen.

Wat ik gok is dat je iets in de kwark niet goed verteerd, mogelijk een van de eiwitten. Dat kan voor afvalstoffen in je bloed zorgen, wat je lichaam er snel weer uitwerkt.

ps.
Nooit magere producten nemen, altijd de volle. Wat je trainingsdoel ook is. (als je wilt afvallen kan je beter iets minderen met koolhydraten)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi

Ik slik roaccutane pillen voor mijn acne. (Paardenmiddel) nog 4 maanden en ik ben voor altijd van mijn acne af. Kwark kan idd acne veroorzaken. Ik krijg het ook van melk , eiwitshakes, varkensvlees.