Ik heb deels mijn natuurlijke donkerblonde haar en deels geblondeerd haar. Als ik dit laat voorpigmenteren bij de kapper, kan ik daarna zelf kleuren?

Ik wil het dus laten voorpigmenteren bij de kapper en dan zelf met een verpakking van de drogist een kleurspoeling gebruiken, lichtbruin. Kan dit? Of is het beter om een kleuring te kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf kun je ook makkelijk voorpigmenteren. De kapper doet dit met professionele producten, garantie op je kleur heb je dan dus niet wanneer je het zelf doet. Goed, koop een rode kleurmousse, gewoon een verstevigende mousse, geen permanente kleurmousse! Breng die goed aan op je geblondeerde haar, het liefst op droog haar, niet uitspoelen! Laat dit zo even een half uur zitten en doe er daarna de verf overheen, dus tussen de mousse en verf niet spoelen. Rood heft groen op, de kans dat je nu groene lokken krijgt wordt al een stuk kleiner. Waar je bij de kapper extra voor betaald is de ervaring, de kennis qua dosering en professionele producten. Hecht jij weinig waarde aan kwaliteit is dit een prima oplossing. Wil jij je kleur lang mooi houden (wat uiteindelijk net zo duur is als bij de kapper, of je nu iedere 2 weken een pakkie van de drogist haalt of 1 keer in de 6 weken de kapper laat kleuren maakt niet veel uit qua kosten) zul je toch echt de hele behandeling bij de kapper moeten laten doen, die stemmen iedere behandeling af op wat volgen gaat. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil juist bij de kapper voorpigmenteren en dan thuis kleuren met een kleurspoeling (geen verf) kan dit?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Beste Ytje, ik kan nu geen foto's uploaden, maar vorige week vrijdag had ik nog lichtblond haar. Ik ben van nature donkerblond. Ik blondeer het al 2 jaar zelf (af en toe door de kapper). Het was bijna wit. Laatste blondering begin januari zelf gedaan. En dat was ik zat, dus ik ben naar de kruitvat gegaan, en heb een robijnrode haarverf gekocht. Dit heb ik zelf gedaan, zonder pigment en weet ik veel wat. Raad eens wat mijn haarkleur is?
Juist robijnrood en dus niet oranje zoals de kapper zei dat het zou worden.
De kapper probeerde mij een pigment behandeling aan te smeren (€35,-) Toedeloe, kan me geld wel beter gebruiken. Kortom, ik laat de kapper lekker links liggen met hun dure behandelingen, en als het dan toch oranje word, doe ik er mooi nog een pakje in. Maar eerlijk is eerlijk, ik gebruik altijd verf, en geen spoelingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee!! Maar werkt dit ook als ik géén rood wil, of alleen met bepaalde rode tinten erin?
En ook wanneer je met blonderen en eental pure ontkleuringen hebt gehad?
Danku!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Eerlijk gezegd weet ik dat niet Ytje. Ik probeer zelf namelijk altijd van alles, maar ik ben niet zo van het bruine haar. Dus die kleur heb ik zelf nog nooit gebruikt. Ik dacht wel gehoord te hebben dat in bruine haarkleuring, meer rood pigment zit dan zwart, maar zeker weet ik het niet. Het is juist het zwart wat er voor zorgt dat blond haar groen kan worden. En rood pigment houd dat juist tegen. Ik ben zelf het type van. Ik koop 2 pakken verf. Ik gebruik er 1, en als het me niet bevalt, gooi ik de tweede er over heen. Ik heb dit nog nooit hoeven doen. Maar ik vermoed dat dit gewoon werkt. Omdat naar mijn idee de eerste keer verven (of dit nu mislukt of niet) ook gewoon een soort van pigment behandeling is. Maar dat is iets wat je zelf moet weten natuurlijk. Als jij het liever bij de kapper doet kan dat natuurlijk ook. :-D
Mij kan het niet zo veel schelen als het niet helemaal lukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kleurspoeling is er zo uit, zeker op geblondeerd haar (lees: 2-4 wasbeurten). Verf houdt al moeilijk op geblondeerd haar, de punten lichten snel op. Maar het voorpigmenteren is eigenlijk nog het makkelijkst. De kleur die je er daarna op doet is moeilijker, hier moet je uitkijken dat je geen natuurkleur neemt, geen té rode kleur en ook de juiste kleurhoogte. Omdat het geblondeerd is kan het zijn dat de kleur lichter uit valt. In dat geval zou je er dan wel weer een spoeling overheen kunnen zetten. Wat ik in jouw geval zou doen (ik denk dat je nu qua kleurhoogte op een 11 of zelfs 12(?) zit, gezien je haar in het geheel geblondeerd is): je geblondeerde haar met rode mousse voorbehandelen, daarna een 8/3 (kleurhoogte 8, met een warme gloed, ligt aan het merk of dit aangeduidt wordt met een 3, in ieder geval GEEN natuurkleur (8/0) kiezen!) eroverheen. Ga langs een kapperswinkel, dan kun je verf kopen met waterstofperoxide 3% en 6% (vraag het voor de zekerheid even, zij kunnen je kleur nu beter beoordelen). Dan zet je je uitgroei (dus je eigen kleur) in met 6% en je geblondeerde voorgepigmenteerde haar kleur je in met 3%. Dit om zo het mooiste egaalste resultaat te krijgen. Moeilijk is het niet. De verhouding is 1:1, wat wil zeggen: bij 20cc (gram) verf gebruik je 20cc (gram) waterstofperoxide. Gewoon van alletwee evenveel gebruiken, als je iets uitschiet is het niet erg. Bij de verf van de drogist wordt vaak een hoog peroxidegehalte gebruikt waardoor het weer oplicht, en dus je blonde haar meer oplicht dan je uitgroei, dus geen egaal resultaat. Even voor de duidelijkheid: de goedkoopste kappersverf kost hier 5,65 per tube (100gram) en een klein flesje waterstofperoxide 1,85. Je bent dan nog geen 10 euro kwijt. De mousse kan gewoon van eigen merk drogist o.i.d., dat hoeft geen duur merk te zijn (de verf trouwens ook niet, het belangijkste is de waterstofperoxide om een egale kleur te krijgen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt, misschien dat ik dan ga kijken naar rood pigment (even vragen aan drogist)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uhm..ik ga wel naar de kapper hahaha, beetje te lastig dit.

Antwoorden (2)

De kapper moet weten als hij/zij gaat voorpigmenteren, welke kleur er daarna ingaat, er zijn weinig kappers die het rotwerk voor je gaan opknappen en je daaarna vrolijk een kleuring van de drogist in je haar laten doen, je kunt echter geen goed resultaat bereiken zonder de uiteindelijke kleur aan de kapper te laten zien, als je naar een goede drogisterij gaat, loopt daar meestal wel iemand rond die verstand heeft van kleuren, vraag daar advies aan, want in principe is lichtbruin wel over blond te bereiken zonder voorpigmenteren, alleen moet je weten wat, welke kleur met je haar doet, heb je veel groenpigment, dan heb je een kleur nodig die rood bevat, maar het kan ook dat je veel roodpigment hebt, dan mag er juist geen rood in je kleur zitten. Twijfel je over het advies van de drogisterij, bel dan naar de klantenservice van de haarkleuring die je gekocht hebt en leg daar je vraag voor, het telefoonnummer staat in de gebruiksaanwijzing van de kleuring. Wil je zeker weten dat het goed gaat, laat dan de kleuring in zijn geheel bij de kapper doen, het bijwerken kun je daarna zelf, vraag wel aan de kapper welke kleur er is gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus in principe kan de drogist mij vertellen welke kleuring ik kan gebruiken, zonder voorpigmenteren? Bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja , dat kan, vraag wel naar iemand die er ook daadwerkelijk verstand van heeft, bij Etos en DA loopt er meestal wel zo iemand rond, Trekpleister en het Kruidvat overslaan, in de laatste 2 wordt geen geld in extra cursussen gepompt, die zijn er niet om je te adviseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt dan ga ik daar even langs!
Ja kan ! Koffie kan . Ja dan met voor pigmentatie naar huis dan daar over heen een kleur kan :) maar waarom zo moeilijk doen . Nadeel , wie is verantwoordelijk bij mislukken , de kapper gebruikt voor pigmentatie , om de geblondeerde plukken niet groen of te laten doorslaan met de kennis en de eigenschappen van zijn 2e product . Niet met een vaak over oxidatie (hoge peroxide ) product Vd drogist . Verf bij de kapper wordt meestal over de voorpigmentatie aangebracht in EEN behandeling . Dus laat het of over aan een (goede ) kapper en vraag evt prijs opgave en eind garantie . Of doe het zelf . Breng op de geblondeerde plukken koper blond op (rood en geel is ooit weggebleekt ) en dan over het hele haar je gewenste bruin kleur . Hier is de regel bij donker kleuren stel je recept warm in . De houdbaarheid op de reeds geblondeerde plukken kan heel slecht zijn . Daarom een vorm van garantie bij de kapper kan handig zijn . Wat jij wil zou niet onmogelijk zijn maar niet handig , mogelijk spaar je wat uit maar het kan je een hoop kopzorgen geven en veel tijd en gedoe . Succes .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, de reden is geldtekort in principe. Kun je misschien duidelijk benoemen wat het veiligste is om te gebruiken als drogist kleuring (welke bestandsdelen ed)? Of is dat een te grote gok?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De groene of rode pigmenten zijn er alleen geheel uit, als de lokken geheel wit ontkleurd zijn, in blond is dat nog steeds aanwezig, ook de kleuringen van de drogist zijn niet meer zo agressief als vroeger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik een gok moet doen ??!? Een warme lichte bruin kleur van recital , of iets van Schwarzkopf . Maar ik geef je GEEN garantie . Waarom laat je het niet even zo ? Wacht tot er een aanbieding is bij een goede kapper , of vraag hier en daar prijs opgave en dan wel met garantie . Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kapperkort, ik wil het liefste idd de kleuring zelf doen maar ik vraag me af of dat dus kan. Maar ik vraag aan de drogist wat zij denken en dan beslis ik dan wel. Bij de kapper is namelijk voorpigmenteren 4x goedkoper dan kleuren zelf, vandaar.