Ik heb deels mijn natuurlijke donkerblonde haar en deels geblondeerd haar. Als ik dit laat voorpigmenteren bij de kapper, kan ik daarna zelf kleuren?

Ik wil het dus laten voorpigmenteren bij de kapper en dan zelf met een verpakking van de drogist een kleurspoeling gebruiken, lichtbruin. Kan dit? Of is het beter om een kleuring te kopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

De kapper moet weten als hij/zij gaat voorpigmenteren, welke kleur er daarna ingaat, er zijn weinig kappers die het rotwerk voor je gaan opknappen en je daaarna vrolijk een kleuring van de drogist in je haar laten doen, je kunt echter geen goed resultaat bereiken zonder de uiteindelijke kleur aan de kapper te laten zien, als je naar een goede drogisterij gaat, loopt daar meestal wel iemand rond die verstand heeft van kleuren, vraag daar advies aan, want in principe is lichtbruin wel over blond te bereiken zonder voorpigmenteren, alleen moet je weten wat, welke kleur met je haar doet, heb je veel groenpigment, dan heb je een kleur nodig die rood bevat, maar het kan ook dat je veel roodpigment hebt, dan mag er juist geen rood in je kleur zitten. Twijfel je over het advies van de drogisterij, bel dan naar de klantenservice van de haarkleuring die je gekocht hebt en leg daar je vraag voor, het telefoonnummer staat in de gebruiksaanwijzing van de kleuring. Wil je zeker weten dat het goed gaat, laat dan de kleuring in zijn geheel bij de kapper doen, het bijwerken kun je daarna zelf, vraag wel aan de kapper welke kleur er is gebruikt.

Ja kan ! Koffie kan . Ja dan met voor pigmentatie naar huis dan daar over heen een kleur kan :) maar waarom zo moeilijk doen . Nadeel , wie is verantwoordelijk bij mislukken , de kapper gebruikt voor pigmentatie , om de geblondeerde plukken niet groen of te laten doorslaan met de kennis en de eigenschappen van zijn 2e product . Niet met een vaak over oxidatie (hoge peroxide ) product Vd drogist . Verf bij de kapper wordt meestal over de voorpigmentatie aangebracht in EEN behandeling . Dus laat het of over aan een (goede ) kapper en vraag evt prijs opgave en eind garantie . Of doe het zelf . Breng op de geblondeerde plukken koper blond op (rood en geel is ooit weggebleekt ) en dan over het hele haar je gewenste bruin kleur . Hier is de regel bij donker kleuren stel je recept warm in . De houdbaarheid op de reeds geblondeerde plukken kan heel slecht zijn . Daarom een vorm van garantie bij de kapper kan handig zijn . Wat jij wil zou niet onmogelijk zijn maar niet handig , mogelijk spaar je wat uit maar het kan je een hoop kopzorgen geven en veel tijd en gedoe . Succes .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100