Bleken is vooral nuttig wanneer je van een donkerdere haarkleur naar een véél lichtere wil gaan. Het is een zéér harde methode en kan desastreuze gevolgen hebben wanneer je niet zorgvuldig te werk gaat.
Normale kleuringen werken niet meer na 30 minuten, dus is een overbehandeling praktisch onmogelijk. Maar haarbleekmiddel zal actief blijven zolang het vochtig blijft. En hoe langer het inwerkt, hoe méér het haar zal beschadigd zijn.
Het is ook zo dat hoe lichter je het haar maakt in vergelijking met zijn natuurlijke kleur, hoe méér beschadiging er op zal treden. Dus je moet extreme voorzorgen nemen bij het gebruik van een haarbleekmiddel.
Amadea
11 jaar geleden
Het , kan geel of vlekkerig worden , of zelfs oranje maar dan gewoon nog een keer (of 2 ) het wordt er droger van , je moet het herhalen uitgroei! Dus het wordt steeds droger , het beschadigt , wel , zeker in de herhaling . Indien je dan een kleur er over hun doet is de kleur soms al na een of 2 keer wassen er uit , de schubben laag maar ook daar waar de nieuwe pigmenten zouden moeten hechten is weg of beschadigt . Het haar breekt steeds meer af , doe de rek test , dus hou een haar tussen 4 vingers en trek er aan breek het nu snel zou het dan nog sneller gaan . Je moet je haar met shampoo wassen die geschikt is voor geblondeerd haar en ook verzorgers zoals crème maskers enz . Dan niet vergeten NIET in een zwembad met je haar !!!! Het wordt GROEN . Niet altijd maar wel in vakantie landen waar het water niet ververst wordt maar alleen gloor wordt bij gedaan ! Maar wat blond is soms ook leuk ! LAAT anders gewoon wat blonde plukken maken of een zgn coupe de soleil dat is een minder zware aanslag op je haar . Succes.