Hoe kan een anti-perspirant 5 dagen werken?

Ik mag waarschijnlijk geen merken noemen, maar op welke basis werken antiperspiranten die beloven dat ze zweten helemaal stoppen voor 5 dagen lang? Werkt dat zelfs na de douche? Is het gebruik van zulke producten niet ongezond/gevaarlijk of zijn er gewoon nog dingen die je moet weten voordat je het gaat gebruiken? En werken ze echt zo lang of moet ik het met een korreltje zout nemen?

Toegevoegd na 41 minuten:
Het gaat bv. om de Antiperspirant Treatment spray van Therme (ong. 16 euro voor 25 ml).

Toegevoegd na 1 uur:
Kan het geen kwaad als je dan in de oksels helemaal niet meer zweet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ervaring met de versie van Therme en bij mij werkte die absoluut niet.
Ritsuka
11 jaar geleden
Je mag wel een merk noemen hoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Die zag ik namelijk ook bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals ritsuka al zegt: je mag gewoon merken noemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan aan mij liggen, maar waarom zou je een deodorant willen die 5 dagen werkt??? Douchen doe je toch iedere dag - of ben ik nou gek... dan is een deo die 24 uur toch meer dan genoeg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom heb ik gevraagd hoe deze antiperspirant eigenlijk werkt. maureen709 zegt in haar antwoord beneden dat het bij haar zelfs langer werkt en ik neem aan dat ze in die tijd wel doucht :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik douche ook gewoon tussentijds hoor. Het is zeker geen vervangen van douchen. Vooral in de zomer als je meer zweet is het ideaal, geen zweetplekken onder je armen (wat ik met een gewone deodorant vaak wel hebt).
Het is eigenlijk ook geen deodorant maar een anti- perspirant en dat het vijf dagen werkt is gewoon makkelijk, anders zou je het er ieder avond moeten smeren en ik vind het toch altijd weer een werkje. Eerst je oksels goed wassen, laten drogen, het erop smeren en weer goed laten drogen (gaan anders vlekken op je kleding en geloof me dat doet het echt!). In die 5 dagen kan je tussentijds een lekker ruikende deo gebruiken. Ik gebruik zomers altijd dan een deo van de bodyshop erbij, die ruiken heerlijk maar werken als deo voor geen meter.

Het beste antwoord

Gebruik het al jaren en het werkt zelfs langer dan 5 dagen

Toegevoegd na 2 minuten:
In mijn geval dan met Odorex
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Therme of een ander merk? Bedankt trouwens voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik odorex. Gebruik het 1x in de week en het werkt goed. Therme ken ik niet. Vind ik veel duurder, dus nooit gekocht. Maar je gaat gewoon op een ander plek meer zweten. Het zweet moet er toch ergens uit. Je zal minder zweten onder je oksels (als je het daar smeert natuurlijk, je kan het bv ook op je handen of voeten gebruiken).
Of het schadelijk is daar zijn de meningen over verdeeld. Af en toe komt er het verhaal naar voren dat je (borst)kanker krijgt van deo's (met name door de parabenen en aluminium chloorhydraat) maar dat wordt door andere onderzoeken weer tegen gesproken. http://preventie.kwfkankerbestrijding.nl/risicofactoren-van-kanker/Pages/fabels-rondom-ontstaan-kanker.aspx Het vlekken op de je kleding en je kan er allergisch op reagen, dus eerst even op een klein plekje op je arm uitproberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje, ettedo, hier heb ik zeker iets aan! Ik ga Odorex uitproberen, denk ik, vanwege de positieve ervaringen hier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bestaat al honderd jaar en mijn moeder die al 10 jaar dood is gebruikte het al en ze is toch echt aan haar hart overleden :)