Kan lippenbalsem tegen droge lippen het probleem juist in stand houden?

...ik hoorde dat de kliertjes die je lippen smeren dan 'lui' worden, minder geprikkeld worden om zelf aan te maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen droogt lippenstift je lippen nog meer uit, maar er zijn tegenwoordig ook lippenstiften verkrijgbaar die ook goed zijn voor je lippen en deze vochtig en soepel houden.

Antwoorden (2)

Dit gebeurt alleen als je het dagelijks opsmeerd, dan worden je kliertjes lui. Maar als je het zo af en toe doet is er niks aan de hand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een bron hiervoor?
Dat verschilt per lippenbalsem, je kleiren worden lui als je een lippenbalsem gebruikt waar mineralie olie inzit. Door deze soort olie raken je lippen een beetje verslaafd, dus als je een nieuwe balsem koopt let dan op dat er geen minerale olien inzitten.