Waarom krijg je rode handen?

Ik krijg buiten rode handen als het koud is en als ik mijn handen onder de kraan heb gehouden maar dan zijn ze wel koud? Ik weet niet of er nog meer dingen zijn ik hoop dat jullie antwoorden weten voor mij!

Groetjes het rode handen meisje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Het zou kunnen dat de spiertjes die de bloedvaten in jouw handen verwijden en vernauwen heel sterk op de temperatuur van de omgeving reageren. Is het koud dan verwijden de bloedvaatjes zich om je handen toch warm te houden. Dus je handen raken meer doorbloed en worden daarom roder van kleur.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp gaan de bloedvaatjes weg als het koud wordt en daardoor krijg ik rode handen?
Amadea
11 jaar geleden
Nee, ze gaan niet weg! Ze worden wijder, er gaat meer bloed doorheen stromen.