Na drie weken gebruik al zou het mogelijk kunnen zijn dat je huid er dunner van wordt. Ook kan de huid ervan verkleuren. En een kapotte huid kan er langzamer door gaan genezen.
Bij langduriger gebruik, van meerdere weken tot maanden, kunnen nog andere bijwerkingen optreden. De kans hierop is groter als je grote hoeveelheden van dit medicijn gebruikt.
Jouw arts heeft waarschijnlijk een instructie gegeven hoe vaak en wanneer je dit medicijn moet aanbrengen. Het is belangrijk je daaraan te houden, anders kan je echt last krijgen van de bijwerkingen. Het lijkt mij dat het niet goed is om deze zalf langer dan een paar weken te gebruiken. Raadpleeg je huisarts!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel. Maar zolang er nog geen bijwerkingen zijn zou ik het nog mogen smeren? Ik heb het nu 3 weken gebruikt en nog nergens last van gehad, wel is mijn psoriasis aanzienlijk minder geworden. Toch krijg ik weer jeuk en pijn nu ik ben gestopt, mijn dermatoloog heeft niet gezegd hoe lang ik dit moet smeren. Alleen dat ik het 2 keer per dag aan moet brengen, helaas.
Amadea
11 jaar geleden
Het lijkt mij verstandiger om dit aan je dermatoloog te vragen. Misschien is in jouw geval het risico op een dunnere huid te verwaarlozen ten opzichte van de klachten die jij krijgt als je stopt met de zalf te gebruiken. Het zou ook kunnen dat wordt aanbevolen het af te wisselen met een andere soort, omdat het beter is voor de gezondheid van je huid. Maar daar heb ik te weinig verstand van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste kan je een hormoonzalf bv 3 dagen smeren en dan 4 dagen niet (in 1 week). Op de bijsluiter staat vaak een smeer schema of anders aan je arts vragen (gewoon even opbellen). Na een tijdje kan je als het beter gaat dit afbouwen bv 2 dagen smeren en dan 5 dagen niet, dan 1 en 6 dagen. Als het weer minder/slechter gaat, ga je weer meer smeren. Maar nooit de hele week (7 dagen) achterelkaar.