Ja dankzij de tomatine. Reinig met een wattenstaafje gedoopt in vers tomatensap je gezicht en het remt puistjes af.

Hoe het precies werkt:
http://beauty.blog.nl/gezondheidsnieuws/2009/07/26/tomaten-helpen-je-van-je-puistjes-af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee. dat helpt niet. niet als je het s,meert en niet als je het eet.
Eeen puistje is een onstekiung waarbij talgklier en bacterien een reactie in de huid veroorzaken (ontsteking) Met voedsel heeft acne (jeugdpuistjes) niets te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is ook wat ik van mijn huisarts heb begrepen! Een plus als ik hem kon geven..
Tandpasta, honing, tomaten... helpt allemaal niet tegen puisten.. Honing en yoghurt helpt wel voor een zachte huid, maar niet voor puisten of acne. Wat je wel kan doen is een ijsblokje even tegen je puistje houden. De zwelling wordt kleiner en het rood trekt weg. Voor de rest mag je er NIET aankomen. Ik weet hoe verleidelijk het is om eens te knijpen, ik blijf er ook niet vanaf.. MAAR HET MAG NIET :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij heeft het absoluut geholpen. Ik had vanaf mijn 15e een maanlandschap van kraters en puisten op m'n rug (enorm geluk gehad dat ik het niet in m'n gezicht had...)
Maar ik durfde in de zomer dus echt het zwembad niet in!

Elke avond m'n rug insmeren met schijfjes/kapjes tomaat werkte enorm goed : het werd minder vurig, en na een maand werden ook de puisten duidelijk minder.

Het kriebelt wel enorm als het aan het intrekken en opdrogen is, maar ja, je moet wát, toch?