Toch wel, het is een variant van deodorant.

"Ondanks dat de naam bodyspray doet vermoeden dat het gaat om een parfum, is bodyspray een variant van deodorant. Het is alleen bedoeld voor veel meer plekken op het lichaam dan alleen onder de oksels. Denk aan op de borst of soms zelfs over kleren of in het gezicht. De geur is veel minder sterk vergeleken met een parfum en daarom kun je er meer van gebruiken zonder de rest van de dag een hinderend geurspoor achter te laten."

Toegevoegd na 19 minuten:
"Axe Bodyspray: Bodyspray verfrist de hele dag het lichaam. Speciaal ontwikkeld om het lichaam lekker te laten ruiken en de zweetgeur tegen te gaan." Het is dus wel degelijk een soort deo, maar dan voor het hele lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de website halen ze zelf deodorant en parfum door elkaar.
Bovendien: Wie gaat er nou deodorant op z'n borst en kleren spuiten??
Klopt echt niet hoor. In een body spray zitten ook absoluut geen ingredienten die in een deo aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze halen het helemaal niet door elkaar, ze zeggen juist dat het een aanvulling is op elkaar. Een soort deo met dezelfde geur als de parfum!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beste

Andere antwoorden (2)

Body spray is zeer lichte en verdunde variant van een eau de toilette.
Het is op waterbasis, en je sprayt het rond je lijf.
Dat geeft je een extra fris gevoel bv 'smorgens na het douchen.
Body sprays hebben vaak een fruitig geurtje, zoals aardbei, kokos, mango of grapefruit.

Een body spray heeft niks met deodorant te maken.
De geur van een body spray is vooral bedoeld om jezelf lekker fris te voelen, want na een kwartiertje ruik je niks meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk nou eens hier: Axe Bodyspray: Bodyspray verfrist de hele dag het lichaam. Speciaal ontwikkeld om het lichaam lekker te laten ruiken en de zweetgeur tegen te gaan.
http://www.unilever.nl/merken/merkenvoorpersoonlijkeverzorging/axe/default.aspx
Bodyspray is een spray wat lijkt op deodorant. De geur is nagenoeg hetzelfde maar bodyspray en deodorant is wel wat verschillend. deodorant spuit je onder je oksels en bodyspray op je borst/lichaam. Het is een nieuw soort om lekker te ruiken. De 1 zou meer vloeistof in 1 x er uit laten spuiten dan de andere. Het lijkt er dus wel op maar er zitten toch wel kleine verschillen tussen.