Kan je met voeding of medicijnen mee-eters verminderen?

Laatst was ik ziek en moest ik antibiotica nemen. Na een dag of 2 zag ik niet alleen mijn gezondheid verbeteren maar ook mijn gezicht stond minder vol met puistjes en mee-eters. Zou er ook zo'n middel bestaan zonder voorschrift te verkrijgen zijn ? En kan je je mooi eten? met beauty food of zoiets?
Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het word vooral door hormonen veroorzaakt, maar voeding kan soms wel invloed hebben.
Kwestie van kijken wat bij jou helpt.

Sowieso is zorgen dat je veel water drinkt, en gezond eten een goed idee. Liefst zo min mogelijk suikers, die zijn niet goed voor je huid. Veel groente en fruit laten je huid stralen.

Sommige mensen zijn gevoelig voor varkensvlees, een collega van mij reageert sterk op melkproducten.
Als je merkt dat je ineens meer puistjes hebt, kijk dan wat je de dag daarvoor gegeten en gedronken hebt.
Stress heeft soms ook invloed.

En een goede verzorging van je huid is uiteraard ook belangrijk, je gezicht reinigen en de juiste creme gebruiken. Het beste kun je je laten adviseren door een schoonheidsspecialiste.
Ritsuka
11 jaar geleden
Meeëters en puistjes kunnen een gevolg zijn van minder gezond eten. Het zal zeker helpen als je chips en ander junkfood laat staan. Vlees en alcohol in beperkte mate.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraagt om beautyfood, dat is op het moment een trend in Japan! Daar zijn ze al druk in de weer met yoghurtjes, sapjes en pilletjes voor een gezondere huid. De belangrijkste ingredienten zijn zogenaamde anti- oxidanten, die je huid beschermen tegen schadelijke invloeden van buitenaf. Vitamine c en e zijn daar een voorbeeld van. Je kunt ze in relatief grote hoeveelheden vinden in: frambozen, granaatappelpitjes, broccoli, kiwi's, rode bietjes... Eigenlijk alle groente en fruit met een felle kleur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, en helpt dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
What doesn't kill you makes you stronger...
Nee hoor grapje! Anti oxidanten beschermen je huid van binnenuit, maakt 'm sterker. De huidveroudering die je via erfelijkheid hebt meegekregen ga je er niet mee stoppen nee, maar de extrinsieke beschadigingen wel, doordat je je huid weerbaarder maakt.
Ook vitamine e en Selenium ondersteunen je huid.
Veel verse groenten en fruit zijn erg gezond, daarnaast heb je veel water nodig. (2-3 ltr per dag). Ook sport heeft zeker invloed op een gezonde huid.
Let wel als je het zogenaamde beautyfood eet en daarna ga je lekker aan aan de frituur, chips, vlees etc...dan heeft al die beautyfood geen zin gehad.