is een gevoelige huid, ook meteen een droge huid?

Ik heb een dagcreme gekocht van nivea aqua sensation. voor de droge huid.

Nu heb ik last van acne, en couperose. dus een zeer gevoelige huid. maar is dit gelijk een droge huid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je klachten komen niet van je dagcreme. Daar is de vetste dagcreme nog te "licht" voor.

Het beste antwoord

een gevoelige huid is niet direct een droge huid, je kunt je huidtype het beste een keer laten bepalen door een schoonheidsspecialiste, dan kun je je cremes en eventuele verdere verzorging aanpassen aan je huidtype, je kunt bijv. ook een gecombineerde huid hebben, of juist een vette huid, acne komt niet vaak voor bij een droge huid, acne is ook geen teken voor een gevoelige huid, de creme die jij nu gebruikt werkt vooral op het vochtgehalte, dat is op zich niet verkeerd, maar doet niets tegen je acne, couperose kun je buiten camoufleren zelf niet behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is wat ik voor je op het internet vond:

Als je een droge huid hebt, voelt deze doorgaans ruw aan en kun je last krijgen van schilfers, jeuk of kloofjes. Je kunt spreken van een gevoelige huid als de huid heftiger dan normaal reageert op invloeden van buitenaf. Beiden huidtypen kunnen onder andere ontstaan als gevolg van gure weersomstandigheden en het veelvuldig gebruik van de verwarming. Het belangrijkste is dat je weet welk huidtype je hebt, zodat je je verzorging hier op kunt afstemmen. Daarnaast kun je zelf ook maatregelen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
acne komt vooral voor bij een vettige huid als je veel acne hebt en vaak heb je waarschijnlijk geen droog huid

Toegevoegd na 4 uur:
Ik heb een (heel erg) gevoelige vette huid dus nee een gevoelig huid is niet meteen een droge uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gevoelige huid is niet automatisch een vette of droge huid. Het is sowieso beter om in de winter een vettere creme te gebruiken om deze te beschermen tegen de kou.
Als het tenminste koud is ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Acne wordt niet verzaakt door je dagcreme tenzij je allergisch bent voor bepaalde bestanddelen. En zelfs dit is vergezocht. Het komt van binnenuit.
Beste 'kenners' bedankt voor de minnen.
Geldt overigens niet voor Yarax, want alle respect voor iemand die commentaar geeft. Dus van mij sowieso plusje voor je antwoord hoewel ik het er niet helemaal mee eens ben.
Maar heb niets tegen kritiek. Integendeel!