Waarom mislukt verf uit de winkel?

İk had namelijk nijn haar met lichtblondgoud haarkleur gezet op nijn bruin haar maar het is mislukt, vind het echt raar. En het is dan zo een pakje uit de winkel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Omdat verven een vak is. Natuurlijk kun je zelf iets proberen met pakjes uit de winkel, maar het is verhipte moeilijk om daarmee het beoogde resultaat te krijgen. Voorbeelden zijn altijd richtlijnen, en de kapper kijkt niet voor niets eerst heel goed naar je haar (kleur, conditie , grijze haren etc) vor ze de verf op maat gaan mengen.

Vooral lichte kleuren ga je HEEL snel mee de fout in. Verven is een vak, blonderen is bijna een kunst. (En ja, eigenhandig geblondeerd haar haal je er HEEL makkelijk uit).

Bruin haar kun je natuurlijk niet blond verven ; je zul het EERST moeten ontkleuren, en daarna in de gewenste tint blond verven. Je snapt wellicht wel dat dat een behoorlijke aanslag op je haar is, en als de producten niet goed op elkaar afgestemd zijn, kun je met bijzonder eigenaardige kleuren haar eindigen.

Wil je per se niet naar de kapper - want prijzig is het wel - verf je haar dan in een donkerder tint. Blonderen / lichter maken kun je echt beter aan de kapper overlaten. Of je moet van dat Barbie-blond willen, dan kun je het zelf proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niets van kleuren weet vraag dan altijd advies bij een goede drogisterij, meestal is daar wel iemand aanwezig die cursussen in haarkleuren heeft gedaan, veel mensen kunnen hun eigen haarkleur niet goed omschrijven en kiezen daardoor de verkeerde kleur, je kunt haarkleuringen vergelijken met viltstiften op papier, een rode viltstift op bruin papier, kleurt heel anders op dan op wit papier. Vraag advies bij DA of Etos daar is de kans groot dat je iemand treft die verstand van haarkleuren heeft. En durf je dat niet aan , ga dan naar een kapper.