Kan je een föhn borstel op licht bevochtig haar gebruiken of is dit erg schadelijk?

Ik heb voor kerst een föhn en borstel in een gekregen. Dus je kamt je haar en tegijkertijd föhnt hij het haar. Met roterende draaikop om de punten mooi om te laten krullen. Nu wil ik hem graag vaker gebruiken om de punten mooi naar binnen te kammen. Maar ik wil hierbij niet elke keer speciaal mijn haar wassen omdat dit gewoon erg veel tiidnkost. Is dit ook op droog /licht bevochtig haar te gebruiken of is dit dan erg schadelijk voor het haar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Fohnen is noot goed voor je haar, dus je haar licht vochtig maken en dan fohnen ook niet, maar hoe korter je haar aan de hitte is blootgesteld, hoe minder schade je toebrengt, het is dus een goed idee je haar alleen vochtig te fohnen en niet direct onder de douche vandaan, laat het na het douchen ook eerst grotendeels aan de lucht drogen, voordat je gaat fohnen, schaf ook een heatprotector aan , spray die beschermd tegen de hitte, te koop bij de drogisterij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je.kan bij de drogist schuim kopen wat je haar beschermt bij het fohnen en dat geeft gelijk meer stevigheid. Je haar nat maken, beetje schuim erin en fohnen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak je daar niet te druk over ! Föhnen is welles waar geen gezondheid's behandeling maar niet te hard trekken niet echt te heet laten worden . Een tip maak je haar NIET steeds nat met gewoon water maar gebruik reeds gekookt water ! Geen kalk aanslag in het haar . Of koop speciaal slappe versteviger daar voor . Kook water laat het afkoelen en doe dat in een planten spuit . Het kalk vh water is niet goed . Plezier met je cadeau .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
kalkaanslag in je haar?
daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
je wast je haar toch ook gewoon onder de douche en niet in de regenton? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hang dagelijks in de regenton hoor Rineke ;-)
Las dit van de week ook voor het eerst, kalk in je haar.......is weer iets nieuws, komt vast binnenkort een anti kalk shampoo en creme spoeling...enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een licht zure shampoo , of conditioneer ook vaak ph 7 om het haar te sluiten heb je er ook geen last van . Ja kalk aanslag ! Ook mensen die niet shampoo gebruiken maar spoelen zie je dof droog hard haar , iedere x water met kalk maakt je haar dof broos enz . Het ligt er wel aan war je woont , in sommige. regio's is het water harder (meer kalk ) dan heb je ook veel meer shampoo nodig per was beurt . Dus water spuiten in je haar ! Beter eerst koken dan krijg je (hou je ) zacht haar . Ook je water spuit , strijkijzer , is dol op ontkalkt water . Een drupje azijn doet ook wonderen maar dat stinkt .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de regen ton , zit zacht water ! (Met muggen larven )
Ja, je kan het wat licht bevochtig natmaken. Föhn alleen niet te vaak, want dan krijg je heel erg veel haaruitval. Gebruik ook een heatprotectorspray, want je haar wordt wel erg warm van de föhn en je zorgt ervoor dat je niet al te veel haaruitval krijgt door de hitte. Als je je föhn bijvoorbeeld 1 keer bij de punten gebruikt is dat niet zo erg maar doe dat dus niet de vaak, want ze kunnen er niet meer gezond worden en er erg uitzien.