Worden je nagels sterker als je ze knipt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee !! Je hebt al een duidelijk Antw maar nu heb je er nog niks aan m'n opmerking ! En misschien weet je het al , of uit eigen waarneming de zon .
Castle
11 jaar geleden
nee, wel korter.
Ritsuka
11 jaar geleden
je moet gezonder eten, niet alleen maar fruit en een beetje groente.
daardoor zijn je nagels zo slap, omdat ze geen voedingsstoffen krijgen

Antwoorden (3)

Nee. Ze worden eerder sterker door ze te vijlen. En ook door gezonde voeding, en voldoende vitamine D.
Amadea
11 jaar geleden
je nagels worden zwakker als je ze knipt (en korter).
door ze te knippen loop je ook meer kans op brekende en scheurende nagels.
de beste manier om je nagels korter te krijgen is vijlen.
bovendien is het niet zo goed om een metalen vijl te gebruiken, de metalen vijl verzwakt je nagels. beter is het om met een kartonnen vijl je nagels vanaf het midden naar de buitenkant te vijlen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja in sommige gevallen wel.
Ik heb bv last van droge en bladderende nagels. Door te vijlen verergend het alleen maar en scheuren ze eerder. Regelmatig Kort Knippen met een scherpe nagelknipper houd mn nagels gezond en heel.