Hoe lang blijf je schoon na het douchen?

Sommigen mensen douchen twee keer per dag, sommige om de dag en sommige maar twee keer in de week?

Uitgaande van een normale school/werkdag, hoe lang blijf je 'schoon' na het douchen? Is het echt nodig om iedere dag te moeten douchen? (Ook als je niet gesport hebt of buiten gewerkt hebt enz.)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hangt er vanaf wat je hebt gedaan (sporten, smerig of zwaar werk etc..). Indien geen van dit alles, dan is 1 a 2 keer per week voldoende.
Cryofiel
9 jaar geleden
Sterker nog, vaker douchen is slecht voor de huidflora. Hoe vaker je zeep of andere middelen gebruikt, hoe groter de kans op huidproblemen omdat je de natuurlijke bescherming van de huid wegwast. Om die reden douche ik regelmatig met alleen water.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
'Maar' 2× in de week is ruim voldoende
Reddie
9 jaar geleden
Voor mij is eens per jaar voldoende. Zelfs zweet na ingespannen zwaar werk verdwijnt bij mij vanzelf door een goede huidflora.
Poet
9 jaar geleden
Schoon is een subjectief begrip. Zichtbaar pakkerig haar, vlekken, door vuil ontstekende wondjes, rauwranden, stank die voor een mens met normaal funtionerend gereuk opgemerkt wordt op 0,5m afstand en zichtbare etensresten worden door de meeste mensen wel beschouwd als niet schoon.
Maar zolang dat er niet is zal men vetscillend ooedelen.
Bovendien hangt de definitie van "schoon" vaak af van de beleving van meerdere personen. Naast je eigen oordeel kunnen vooral partners en moeders nogal eens een kritischer oordeel hebben hetgeen toch in je definitie betrokken zal moeten worden.
Poet
9 jaar geleden
Pakkerig = plakkerig
ItisILeClerc
9 jaar geleden
niet dagelijks douchen is ronduit smerig
en 's zomers douche je natuurlijk twee keer per dag
Cryofiel
9 jaar geleden
Dagelijks douchen is ronduit milieuverspillend. Twee keer per dag douchen is ook nog eens funest voor je huidflora.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ik hoop dat Reddie een grapje maakt....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wanneer je niet doucht, is het denk ik wel belangrijk om je even te wassen, bijv onder de oksels en je gezicht. Zo gebeurt:)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zit verschil tussen douchen en wassen. Je hoeft niet iedere dag te douchen als je je maar wel wast als je zweet, gewerkt hebt, vuil bent etc. Ik zweet veel, dus was me ook veel

Het beste antwoord

Je kan natuurlijk zelf bepalen wanneer je gaat douchen. Zelf douche ik om de dag en was ik 2 keer per week mijn haar. Je haar kun je het beste pas wassen als het vet begint te worden, want om iedere dag je haar te wassen is echt heel slecht voor je haar. Je haar droogt dan helemaal uit. Voor de rest voor je lichaam is het natuurlijk ook belangrijk om goed schoon te blijven. Als je heel veel sport zou het het beste zijn om iedere dag te douchen, als je niet echt een sporter bent zou ik als ik jou was om de dag douchen. Je kan zelf wel aanvoelen wanneer je moet douchen, als je een beetje stinkt bijvoorbeeld, of plakkerig aanvoelt. Ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dit ligt eigenlijk aan heel veel dingen; wat je doet in die dagen tussen je ene en andere douchebeurt, hoe snel je haar vet wordt en hoeveel je zweet. Als we uitgaan van een normale schooldag en dat je haar niet erg snel vet is, kun je gewoon om de dag of om de twee dagen douchen. Behalve als je merkt dat je niet fris ruikt oid kun je je ritme veranderen maar elke dag douchen is nergens voor nodig en slechter voor huid&haar!