Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik ben heel zuinig op mijn lange haar omdat ik heel erg last heb gehad van haaruitval en afbreken en wat mijn ervaring is toch (voorzichtig!) nat kammen en borstelen.
Ik was het eerst en daarna gebruik ik cremevoeding(of cremespoeling)dan heb je geen klitten en glijd kam of borstel er zo doorheen.
Ik gebruik eerst een grove kam en een speciale borstel met zachte haren.
Ik heb zo minder last van klitten dan wanneer ik mijn (droge) haar s'morgens borstel als ik uit bed kom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Droog.
Als je haar nat is en je gaat het borstelen, breekt het snel af.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat hangt van jouw haar af. Als jij een enorme bos met kroesjes hebt, kun je het beter nat borstelen, anders krijg je je borstel er niet eens doorheen en trek je het er met bosjes uit. Als je steil haar hebt, kun je het beter droog borstelen, want nat is het iets gevoeliger voor afbreken.

Maar doe vooral wat je prettig vindt. Mijn langharige dochters zijn notoire natborstelaars en ik zie daar nooit negatieve effecten van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe het allebei eigenlijk wel, de ene keer nat de andere keer droog! Alleen bij droog haar heb ik wel veel klitten dus ik vind nat haar borstelen makkelijker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, heb ik ook.
Als ik na het wassen (met anti-klit) direct kam gaat het goed, wacht ik tot het droog is dan kom ik er bijna niet door en krijg ik werkelijk een lamme arm.
En ik trek er dan veel haren uit.
Volgens mij is het dan ook een fabel dat nat slechter zou zijn. Zeker na creme-spoeling

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding