Hoe kan je lang haar het beste borstelen? Nat of droog?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben heel zuinig op mijn lange haar omdat ik heel erg last heb gehad van haaruitval en afbreken en wat mijn ervaring is toch (voorzichtig!) nat kammen en borstelen. Ik was het eerst en daarna gebruik ik cremevoeding(of cremespoeling)dan heb je geen klitten en glijd kam of borstel er zo doorheen. Ik gebruik eerst een grove kam en een speciale borstel met zachte haren. Ik heb zo minder last van klitten dan wanneer ik mijn (droge) haar s'morgens borstel als ik uit bed kom.

Droog. Als je haar nat is en je gaat het borstelen, breekt het snel af.

Dat hangt van jouw haar af. Als jij een enorme bos met kroesjes hebt, kun je het beter nat borstelen, anders krijg je je borstel er niet eens doorheen en trek je het er met bosjes uit. Als je steil haar hebt, kun je het beter droog borstelen, want nat is het iets gevoeliger voor afbreken. Maar doe vooral wat je prettig vindt. Mijn langharige dochters zijn notoire natborstelaars en ik zie daar nooit negatieve effecten van.

Ik doe het allebei eigenlijk wel, de ene keer nat de andere keer droog! Alleen bij droog haar heb ik wel veel klitten dus ik vind nat haar borstelen makkelijker

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100