Zweetplekken rond de borst, wat te doen?

Hallo, zoals de titel al zegt; ik heb rond mijn borsten zweetplekken.
Ik heb cupmaat C85 en in de plooi onder mijn borsten is het rood en komen er allemaal velletjes los omdat ik constant zweet aan mijn borsten. Ook tussen de 2 borsten heb ik dit. Kan ik hier iets aan doen? want deze velletjes hebben soms een bruine kleur en het geeft geen aangename geur. Ik heb ook de neiging om er aan te zitten trekken als ik alleen ben omdat het verschrikkelijk veel jeukt en er komen vaak velletjes los. Ben ik de enige die dit probleem heeft of zijn er nog mensen? Wat kan ik hier tegen doen??
Alvast bedankt. x

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (6)

In tropische landsdelen gebruiken vrouwen veelvuldig talkpoeder om dit gezweet te verminderen of in elk geval het 'smetten' te voorkomen. Wat je ook kunt proberen is om in deze plooien een deo met anti-transparant werking te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer inderdaad wat talkpoeder. Kijk ook eens naar de stof van de bh. Synthetische stoffen kunnen er voor zorgen dat je makkelijker gaat zweten. Als het allemaal niet helpt, kun je het beste toch naar de huisarts gaan. Misschien weet die meer raad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een heel radicaal middel is aanstippen met eosine 2% wateroplossing,maar dan moet je wel de kleur bij nemen....wat ook zeer goed helpt maar niet in Nederland verkrijgbaar,wel in België is Daktarin Spray(houd droog en werkt goed op de jeuk).
ev.te bestellen via Belgische online apotheek.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daktarin spray is te koop bij Kruidvat .
Waar jij last van hebt is, smetten.
Je huid is nu erg week omdat hij constant vochtig is, daardoor gaat hij ook makkelijk stuk.
De volgende verzorging kan je helpen:
Na het douchen de huid droog deppen, niet wrijven.
De huid zo nodig droog fohnen, vooral niet te warm.
Sudocreme, of zinkzalf heel dun aanbrengen door zachtjes in te 'kloppen'.
Zolang de huid kapot is reepjes katoen op de smetplekken leggen, blijven door het gebruik van een bh wel zitten, het katoen neemt vocht op. Het zo droog mogelijk houden van je huid is het belangrijkste.
Als je geen schilfers meer hebt kan je je huid beschermen met talkpoeder, maar als je huid stuk is is zinkzalf beter lm te laten genezen.
'savonds verwijder je de zinkzalf met zoete olie, of amandel olie, weer deppen en niet wrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou ook een schimmelinfectie kunnen zijn; waar de huid geïrriteerd is, hebben van nature op de huid voorkomende schimmels vrij spel. Miconazolnitraat crème (vrij verkrijgbaar bij de apotheek) kan het probleem oplossen. Is er binnen twee weken geen verbetering, dan even langs bij de huisarts, die mogelijk een andere crème (hydrocortison) voor zal schrijven. Beide in combinatie met talkpoeder om de boel droog te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eerst je wonden laten helen.
een gaasje met Purol doet wonderen.
Hierna doe je iedere dag wat zwitzal babypoeder er op waar je het meest transpireert.
Ook ideaal voor onder de oksels werkt prima.
Gebruik dit al jaren zo.
De wondjes zijn nu verleden tijd en het ruikt aangenaam.