Is een body wrap schadelijk voor je gezondheid/lichaam?

Jullie kennen het vast wel: de body wrap
Iets wat ik zelf ook graag wil gaan doen. Maar nu is mijn vraag: is het op 1 of andere manier schadelijk voor je lijf?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
Het heeft in elk geval niet veel nut. Mensen claimen dat je afvalt, maar het is gewoon tijdelijk vochtverlies. De ingredienten die gebruikt worden verschillen volgens mij per bedrijf, dus niet goed te zeggen wat de effecten zijn.

Het beste antwoord

Ik zie er hier 1 die je zelf kan maken: http://www.budgi.nl/gezondheid/body-wrap-zelf-maken/
Dit gebruikt gewoon handdoek, warm water, gember, bodylotion en huishoudfolie.
Geen schadelijke ingredienten om te gebruiken.
Enige risico bij bovenstaande is te heet water gebruiken, waardoor je brandwonden krijgt, of de wrap te strak doen, waardoor je niet goed kan ademhalen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gember geeft alleen een klein risico op huidirritatie: http://www.nu.nl/lifestyle/2234056/beautyingredient-loep-gember-.html

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zie hier een andere variant: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/135892-snel-afvallen-met-een-zelfgemaakte-body-wrap.html
De tekst over blijvend afvallen en cm verliezen moet je negeren, dat is dikke onzin.
Dit werkt ook met folie, en dan met essientiele oliën of citroensap of zo. Ik lees in de comments dat een aantal mensen brandplekken of erge irritatie hebben gekregen.
Dus pas wel op welk product je er bij gebruikt.
Ritsuka