Hoe kom ik aan een jeukende hoofdhuid?

Mijn hoofdhuid jeukt verschrikkelijk en het wordt erger met de dag als ik mijn haar heb gewassen. Op dag drie heb ik een ontzettend bijtend gevoel op mijn hoofd. Ik moet mijn haar dan wel wassen, want ik blijf krabben. Op dag één gaat het dan prima, maar op dag twee begint het jeuken weer. Ook heb ik bultjes op mijn hoofd. Ik heb dit nu een aantal maanden. Ik heb al een jaar mijn haar niet geverfd, iets wat ik daarvoor altijd deed. Het zou dus alleen maar gezonder en schoner moeten zijn. Wat kan dit dan zijn?

Toegevoegd na 13 uur:
Ik gebruik overigens nooit haarproduct! Geen mousse, geen gel, niets. Al tien jaar niet meer of zo.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ben je toevallig in de laatste maanden van shampoo gewisseld? Dan kan het simpelweg een allergische reactie op shampoo zijn. Heb je ook al eens iemand even goed laten kijken naar je hoofdhuid of haar en of er schilfers opzitten? Het kan zijn dat je last hebt van roos of een schimmelinfectie. Ik zou trouwens niet teveel zelf gaan dokteren. Je loopt er al een tijdje mee rond en wie weet heeft de dokter zo een diagnose en kan die je snel van de vervelende jeuk afhalen.

kijk eens met een spiegel of je roos in je haar hebt. ik denk dat de bultjes komen door het krabben..

Als je niet niet naar de huisarts bent geweest, probeer dan eens een parfumvrije shampoo/douchegel. Het kan zijn dat het hierdoor beter gaat. Mijn eigen ervaring is dat je na een paar maand weer gewone shampoo kan gebruiken, maar dit kan natuurlijk per persoon verschillen. Kan je het beste bij een drogist halen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100