Droge huid rond neus, wat te doen?

Rond mijn neus en een beetje op mijn kin is mijn huid heel droog. Heb het meerdere keren proberen te scrubben, maar ik blijf loszittende velletjes houden en het lijkt alsof het alleen maar erger wordt. Smeer het wel eens in met Vaseline of Sudocrem maar het helpt allemaal niet echt... Wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.2K

Antwoorden (5)

Ga direct naar je huisarts. Het kan van alles zijn. Dring aan op doorsturen naar een dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou zeg, lijkt zo wel of het om een afschuwelijke aandoening gaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow dat klinkt meteen alsof ze een of andere afschuwelijke huidziekte heeft
vaseline trekt niet tot nauwelijks in de huid. probeer een creme die goed intrekt en de huid verzocht. zelf gebruik ik nutritic van la roche-posay (verkrijgbaar bij de apotheek). dit merk is speciaal ontwikkeld voor de gevoelige huid. deze creme is zelfs speciaal ontwikkeld voor het gezicht en voor die schilfers.
volgensmij kost deze creme 15,95 maar je doet er behoorlijk lang mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
If you can't eat it don't put it on your skin.

Een beetje olijfolie of nog beter kokosolie proberen voordat je er chemische crèmes op doet.
Het beste doe je dat na het douchen, maar het kan altijd.
Een paar druppels is genoeg, anders wordt het te vet.

Wat ideaal is: douchen, voor het afdrogen insmeren, even kort afspoelen, met een zachte handdoek deppend afdrogen.
(dit is meer voor als je je hele lichaam doet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Droge, schilferende huid kan te wijten zijn aan een atopische aanleg, maar evenzeer aan andere factoren zoals een (tijdelijk) vitaminegebrek, een zeep/lotion/creme waar je allergisch op reageert, het gebruik van ruwe zakdoeken, het seizoen waarin je verkeert, temperatuurschommelingen etc. Ik zou me er geen echte zorgen om maken maar het is natuurlijk vervelend en je krijgt waarschijnlijk rare blikken en word er wat onzeker door. Tracht die huidzone vooral goed gevoed te houden met een ongeparfumeerde voedende creme (vb uiercreme).Ook een lippenbalsem werkt super, zelfs rond de neus. Pas op met vaseline, daar zit wolvet in verwerkt en niet iedereen kan daar tegen. Eet fruit en verse groenten, en indien je zou roken : zorg dat je voldoende vit c binnen neemt, liefst onder de vorm van citrusvruchten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een droge huid is zoals je weet ontzettend vervelend. Het voelt wat trekkerig aan en als het in aanraking komt met water is dat niet echt fijn.

Als je een droge huid hebt, wordt de huid minder flexibel en kunnen er zelfs sneller lijntjes of rimpels ontstaan. Probeer de huid dus op een goede conditie te houden, door hem te laten hydrateren!

Maak hierbij gebruik van een hydraterende dagcrème moisturiser. Gebruik daarvoor geen Vaseline, deze trekt niet goed in de huid. Het is namelijk de bedoeling dat door deze crème de huid meer vocht vast blijft houden. Zodat de vochtbalans weer op peil gebracht wordt. Ook geeft deze crème een extra bescherming tegen barre weersomstandigheden!

Voordat je de crème aanbrengt, moet de huid goed gereinigd zijn. Doe dit absoluut niet met zeep, dit is namelijk te hardnekkig en laat de huid juist uitdrogen! Doe dit wel met een face wash of cleanser die speciaal bedoelt is om de huid van het gezicht te reinigen.

Nog een tip: spuit geen parfum (alcoholhoudende producten) in het gezicht. Alcohol laat namelijk de huid ook ontzettend uitdrogen.
Ook is te heet douchen ook geen optie, hierdoor droogt de huid ook extra uit.
En drink voldoende water. Want niet alleen kun je de droge huid behandelen van buiten uit, maar ook van binnen uit!

Op onze site hebben we een artikel betreft een droge huid. Wellicht een aanrader om eens door te lezen. Zie de link hieronder.