wat zijn de gevolgen en risico's van je armen harsen?

Ik wil graag mijn armharen laten harsen aangezien ik heel erg veel dikke zwarte haren op mijn armen heb. Nu is mijn vraag of je dan geen 'stoppels' op je armen krijgt na het harsen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11K

Antwoorden (3)

Ja, helaas, ook na harsen groeien de haren opnieuw aan, en krijg je dus in eerste instantie stoppels - tot het weer een zacht vachtje is. Bovendien doet het behoorlijk pijn, maar dat kun je er voor over hebben.

Ze zijn dus heel even haarloos, maar je blijft er eindeloos mee bezig, en het resultaat duurt niet lang. En voor je weer kunt harsen, moeten ze weer lang genoeg zijn.

Soms is laseren een oplossing voor overbeharing, maar dan moet het ECHT om zwarte (stevige) haren gaan ; op dons of blond haar werkt het niet (helaas).

Ik heb zelf een flinke vacht op mijn armen ;) - en die regelmatig geprobeerd te verwijderen vroeger, maar zonder echt resultaat en veel pijn en moeite. De laatste 25 jaar ofzo geloof ik het wel, en geloof het of niet : ik ben eigenlijk de enige die het ziet !!
Als ik het er eens over heb met mensen kijken ze eens goed en zeggen : oh ja, verrek. Nooit opgevallen. :S
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er goed geharst wordt, krijg je geen stoppels, de haar wordt er dan volledig uitgetrokken en breekt niet af, er moet dan een compleet nieuwe haar groeien, die in het oorspronkelijke model groeit, met zacht puntje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, het zijn sowieso heel zachte haren op de arm. Maar als ze een millimeter ofzo er uit zijn, zien ze er toch ECHT uit als stoppeltjes hoor.
Veeeel beter dan scheren! Het blijft en 4 weken weg en je krijgt er minder stugge haren voor terug (in tegenstelling tot scheren). En je trekt het haartje met haarzakje mee uit, op den duur zou je als het goed is iets minder haargroei hierdoor moeten hebben omdat je dus steeds het volledige haarzakje wegneemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het haarzakje trek je er niet mee uit, je trekt de haar er met wortel en al uit, daardoor moet de haar volledig opnieuw groeien en daardoor blijft hij 4 tot 6 weken weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ik kan je na ruim vier, vijf jaar harsen en epileren meedelen, dat er echt geen haartje minder van komt hoor ; althans niet zichtbaar. En hij blijft ook iet vier tot zes weken weg ; na vier tot zes weken moet/kun je weer epileren omdat ze weer lang genoeg zijn, maar na een goede week komen de stoppeltjes alweer tevoorschijn. Wat wel langer is dan mt scheren natuurlijk ; dan is het met een dag, twee dagen alweer bal.
Met harsen trek je de gehele haar uit het haarzakje, dus er moet een geheel nieuwe haar groeien, die groeit in dezelfde vorm als de originele haar terug, een haar heeft een puntvorm, net als een grasspriet, als je gaat scheren snijdt je de punt eraf, wat een botte haar achterlaat, dat is de stoppel, met harsen komt het oorspronkelijke puntje terug en dat geeft dus geen stoppel, maar een normale zachte haar, hars je regelmatig, dan heb je kans dat er een aantal haarzakjes beschadigd raken, waardoor daar geen haar meer kan groeien, harsen kan wel een dag wat irritatie geven, rode bultjes en vlekjes veroorzaken, in veel gevallen is dat de volgende dag weer weg. De jeuk die na scheren komt, komt met harsen niet. Ik ben een voorstander van harsen, vindt het beter dan epileren, omdat je met harsen een groot gebied in 1 keer wegtrekt. Wat minder pijnlijk aanvoelt dan met epileren, waar er maar kleine hoeveelheden tegelijk verwijderd worden, ook wen je aan het harsen, het wordt steeds minder gevoelig.