Welke neutrale deo kan ik het beste gebruiken om zweet tegen te gaan?

Ik wil graag nieuwe deo. ik gebruik meestal axe, die ruiken wel lekker, maar dan mengt mijn zweetgeur met die deo geur dus ik wil andere deo (het liefste zonder geur) die gewoon het zweten of het stinken van zweet tegen gaat. Als ik axe deo gebruik en ik wil ook een geurtje gebruiken ruik je weinig meer van dat geurtje. Spuitbussen met deo schijnt hier niet goed voor te zijn maar je schijnt beter rollers of sticks te kunnen gebruiken. Ik zweet best snel en deze geur is niet echt makkelijk weg te halen. Ik douche bijna elke ochtend.
Welke deo kan ik nu het beste halen om de geur van zweet tegen te gaan en om in combinatie met een geurtje te gebruiken? Het liefste iets wat je gewoon in de stad kan halen en niet iets waar je helemaal voor op pad moet om het te vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De geur komt door bacterien. Dus goed je oksels wassen en je okselhaar scheren helpt ook.

Antwoorden (12)

Rexona maximum protection blijkt hier heel erg goed voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Syneo 5 en Odorex dry zijn goed tegen zweten, deze gebruik je niet dagelijks, maar werken goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deodorant van Deoleen is helemaal geurloos en helpt prima.
Verkrijgbaar bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Louis Widmer enkel bij de apotheek
11 jaar geleden
Ik heb met hetzelfde probleem te kampen gehad.

Odorex is in mijn ervaring één van de betere voor vrouwen. Voor mannen heb ik helaas geen idee qua merk.

Wat je verder kunt doen is echt elke ochtend goed douchen en elke dag schone kleding aan trekken.

Daarnaast kun je het beste een roller of stick gebruiken, zoals je zelf ook al aangeeft.
Het nadeel van een spuitbus is dat een groot gedeelte van de werkende substantie niet terechtkomt waar jij wilt dat het terechtkomt. Bij een roller of stick is dit wel het geval. Bovendien is dit ook nog eens beter voor je portemonnee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tijdens het douchen kun je het beste ook nog een goede douchegel/zeep gebruiken.

Wat ook scheelt is als je je handdoeken niet wast met een wasverzachter. Hierdoor wordt de handdoek stroever en krijg je direct een body scrub. Dit wil ook nog wel eens iets doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Perspirex. Deze breng je op voor het slapen gaan. Dan heb je minstens drie dagen nergens last van bij eenmalig gebruik.
Zelf kan ik hem niet verdragen omdat ik mijn oksels scheer en dit geeft irritatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beste matteo, uit je vraag begrijp ik dat je je transpiratie "tegen wilt gaan"...

dat kan niet. ieder lichaam transpireert/zweet zoveel als nodig is, een bepaalde hoeveelheid, afhankelijk van meerdere factoren zoals beweging/ inspanning/ gewicht/ temperatuur.

er zijn mensen die roepen dat zij "bovenmatig of overmatig zweten", ook dat kan niet.
zweten is de manier voor je lichaam om niet te heet te worden, dus om af te koelen.

als je bedoelt dat je de zweetlucht tegen wilt gaan: goed wassen/scheren helpt/geen "lekker luchtje" deo gebruiken.

om de transpiratie/zweetlucht te lijf te gaan is bijvoorbeeld sanex een goede deodorant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn man gebruikt Axe dry, dan zweet hij niet zo als bij de gewone Axe. Deoleen helpt goed tegen de nare geurtjes. Zelf heb ik ook weleens odorex extra dry gebruikt, helpt supergoed tgen zweten, alleen na een tijdje niet meer. Nu gebruik ik Obadan en dat helpt redelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had ook erg last van zweten. moet je odorex dry proberen, dat doe je ongeveer 3 dagen per week 's avonds nadat je je hebt gewassen onder je armen en haalt het 's morgens weer eraf. beetje deo en klaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
deodorant van Neutral. Zonder geur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IK ken het probleem, de deo's met parfum maken het extra erg. Ik wil zelf niets anders meer dan de DEOLEEN spuitbus (de blauwe ). Ik heb ook rollers geprobeerd, maar die laten sporen achter in je kleding. Met een spuitbus moet je altijd rekening houden dat je voldoende afstand houd met je oksel, de koude deodorant kan anders voor problemen zorgen, 15 cm is vaak genoeg. Je hoeft maar 1 x te spuiten in een neergaande beweging.

Ik douche me dagelijks 1x en doe daarna de deo op, de hele dag voel ik me fris en geen zweetgeur :p

De deoleen is zeker niet de goedkoopste, maar voor echt de allerbeste. Je kunt ze zowel bij de drogist als bij de meeste supermarkten krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
DO2 schijnt natuurlijk te zijn en parfumvrij. Op die manier wek je geen andere geuren op door chemicaliën en kan je een ander geurtje opdoen doordat de deo toch geen andere geur heeft.

Ik had eerst ook heel erg last van zwetende oksels, ik heb bij mijzelf gemerkt dat een roller beter werkt dan een spuit. Ik gebruik de roller dan wel alleen ná het douchen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor sommige mensen helpt talkpoeder om de oksels droog te houden. Of dit een geschikt middel is, laat ik in het midden. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.