Waar moet ik op letten als ik uitgroei bijverf met hetzelfde merk, maar waarschijnlijk een ander type?

Ik heb een poosje geleden bij de kapper mijn haar (van nature middenblond) heel lichtblond laten verven (neigt naar platinablond). Ik vind het erg leuk staan en wil het dus nog zeker even houden, maar daar komt het probleem. De uitgroei.

Het enige wat ik nog weet is dat de verf van het merk Wella was en dat het dus voor een hele lichte kleur zorgde. Maar de cijfers waarmee de kleur van haarverf aangegeven wordt snap ik niet echt, en ik zou niet meer weten welke ze bij mij gebruikt hebben. Ik weet ook niet of het effect erg verschilt als ik er net een tint naast blijk te zitten. Dat wil ik dus voorkomen.

Elk advies is welkom :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat kun je niet voorkomen als het door een kapper is ontkleurd en daarna gekleurd. Kappers kopen geen thuiskleuring verpakkingen, maar mengen zelf de kleuren en ontkleuring, zij hebben alleen grote verpakkingen, speciaal voor kapsalons. De enige die dit moet kunnen is dezelfde kapper die het de eerste keer die kleur gegeven heeft. Zoals de kapper het gemengd heeft, daar komt geen enkele thuiskleuring mee overeen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, zoiets vermoedde ik inderdaad al omdat ze tijdens het verven ook nog wat extra bij moest maken. Maar ik dacht, misschien zijn daar (relatief) simpele formules voor die ze ook als consumenten-variant aanbieden.
Het "probleem" is namelijk dat ik wel tevreden was over het eindresultaat alleen dat ik het wel veel te duur vond, want de prijs was achteraf veel hoger dan waar ik op gerekend had. Dus ik wil er eigenlijk niet meer naar terug. Maar misschien moet ik het toch maar weer overwegen dan.
Maar stel dat ik toch besluit om het zelf te doen, is er een kans dat de kleur zelf heel anders wordt of is het vooral een kwestie van de inwerktijd wat alleen invloed heeft op of het lichter of donkerder is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet je uitgroei eerst ontkleuren, daarna de kleur die je wil aanbrengen en de laatste 10 minuten over je gehele haar verdelen, dan heb je een redelijke kans dat je 1 egale kleur over houdt. Platina blond bestaat in de thuiskleuringen ook. Je moet kiezen voor een ontkleuring die minimaal 3 tinten oplicht, dan moet je de goede kleur kiezen, die past bij het pigment dat nog in je haar zit, als je roodpigment erin hebt, dan kun je kiezen voor je platina, heb je een koele kleur pigment, dan is dat geen goede keus, dan moet je een warme tint kiezen om een groene gloed te voorkomen. Hou je altijd aan de inwerktijd die op de verpakking staat. Twijfel je nog, bel dan de helpdesk, het telefoonnummer vindt je op de verpakking of op de gebruiksaanwijzing. In de meeste winkels zijn ze bereidt je te laten bellen met de helpdesk voordat je de producten koopt. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De tijd van het inwerken bij het ontkleuren heeft wel invloed op het resultaat, hoe langer het inwerkt hoe lichter je haar wordt, totdat de maximale inwerktijd om is, dan wordt je haar niet (veel) meer lichter.
Bij het kleuren van het haar moet je de inwerktijd die op de verpakking staat aanhouden, omdat het die tijd nodig heeft, om het oxidatieproces zijn werk te laten doen, haal je de kleuring er te snel uit, dan is het oxidatieproces nog aan de gang en kun je een vreemde kleur krijgen.