Mijn haar is na het verven roodachtig geworden. Moet ik mijn haar opnieuw verven, of word het uiteindelijk blond. Of moet ik blondspray gebruiken?

Ik heb gister mijn haar geverfd en ik had bovenin bruin en onderin lichtbruin/blond met een gele gloed. Ik heb voor de kleur goud blond gekozen maar het lijkt net alsof mijn haar juist onderin donkerder is geworden, en bovenin lichter. Onderin vind ik het wel mooi, ook al is het niet blond. Maar boven in is het een beetje oranje geworden. Wat moet ik hier tegen doen? Ik wilde het gewoon blond hebben. Kan is het beste mijn haar opnieuw verven? En als ik dat ga doen wanneer moet ik dat dan doen? Of kan ik het beste blondspray gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Antwoorden (3)

Heb je een foto? Dit is heel lastig te beoordelen. Is het rood/oranje, gebruik dan een zilverspoeling. Is het maar een beetje gelig/oranje, was het dan een paar keer met zilvershampoo. De kleur die het was vóór het verven, was dat je eigen kleur of ook geverfd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik heb geen foto. Ik heb mijn haar altijd kastanjebruin geverfd maar het ging er altijd weer super snel uit ook al was het permanent. Dus ik denk dat er misschien nog een beetje verf in zit onderin, maar bovenin is wel mijn echte haarkleur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha, dat zal het probleem zijn. Over geverfd haar gaat alleen een donkerdere verf. Wat is je eigen haarkleur? Heb jij bijvoorbeeld bruin haar van jezelf en wil je het blond zal dit altijd ontkleurd moeten worden. Met verf kun je maximaal 3 á 4 tinten lichter, mits het op ongeverfd haar is. Geverfd haar kun je met verf niet oplichten. In dit geval zal zilvershampoo niet werken om het op te lichten, alleen om de gele gloed eruit te halen.
Het beste kun je naar de kapper gaan en die het de juiste kleur laten maken, dat gaat door een ontkleuring en daarover heen de definitieve kleur, ga niet met blondspray aan het rommelen, want dat maakt het haar nog meer oranje. Blonderen is moeilijk om zelf te doen, omdat je nooit weet hoe de kleur uit gaat vallen, zeker als je weinig tot geen kleurkennis hebt, is dat niet verstandig, de goudblond bevat ook veel rood, dat over een donkerdere roodtint heengezet, maakt het inderdaad oranje. Als je dit had geweten had je voor een kleur gekozen die geen rood bevat, een kleur mengt zich namelijk altijd met de kleur die eronder zit. Laat je dus helpen door de kapper.

Toegevoegd na 21 uur:
Je kunt ook de klantenservice bellen, van het merk kleurspoeling dat je gebruikt hebt, dit staat op de gebruiksaanwijzing, op internet en natuurlijk kun je dat ook vragen in de winkel waar je het product gekocht hebt. Als je deze al hebt weggegooid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kapper is geen optie, ik heb extreem dik en lang haar en dat gaat me zo honderd euro kosten.
Wil je zelf iets doen dan is blond spray , of donker kleuren eigenlijk het enige . Hier een paar kleur regels , bij lichter kleuren komt , geel en rood vrij , dus geen goud gebruiken dat wordt koper . Gekeurd haar kan NIET lichter gekeurd worden :( wel donker .bij donker kleuren moet je juist goud of koper toe voegen dus kies dan koper of goud Tint . Dat wat bij ontkleuren zo moeilijk weg gaat ) . Dus ! Of nu naar de kapper ! Of blond spray en (of) dan de kleur die je wilt er over heen . Dus het oplichten moet dmv blondeer , met wat geluk is de kleur dan oke maar ik vrees oranje , daar dan jouw gewenste goud blond over . Succes.