Heeft er iemand ervaring met siliconenpleisters van Scarban of Dermatix?

Hoi allemaal, ik heb een zeer opvallend litteken in de hals (ontstaan door het verwijderen van een moedervlek) en heb van de huidtherapeut gehoord dat siliconenpleisters erg kunnen helpen om het litteken vlakker te maken. Ik gebruik momenteel alleen siliconengel van Dermatix maar omdat deze gel geen druk uitoefent op het litteken wil ik overstappen op siliconenpleisters.

Nu twijfel ik of ik siliconenpleisters moet gebruiken van Dermatix of Scarban. Ik kan het natuurlijk zelf uitproberen maar zou graag ervaringen willen weten van jullie omdat ik het zonde vind om pleisters aan te schaffen als later blijkt dat ze schadelijk zijn voor het herstel en ik ze weg moet gooien. Ik wil namelijk voorkomen dat de siliconenpleisters schadelijk zijn voor het litteken omdat het litteken erg opvallend is. Daarnaast wil ik graag weten welk merk beter werkt.

Dus iemand ervaringen met Siliconenpleisters van Dermatix of Scarban? Heb je ook last gehad van allergische reacties, irritaties of andere negatieve gevolgen? Mocht je beide merken hebben geprobeerd, welke vond je beter werken?
Heel erg bedankt alvast!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.6K

Antwoorden (2)

zonde van het litteken......

siliconenpleisters, maakt niet uit welk merk, hebben iets effect op keloid littekens.
Jij hebt waarschijnlijk een hypertrofischlitteken. Het is de vraag of zo een siliconen pleiester hier iets tegen kan doen....

het best is, helaas, de tijd geven. pas na 3 maanden kan je er meer over zeggen.
Je kan het litteken wel enkle malen per dag, rustig masseren. (maakt niet uit met wat, bv nivea)

Litteken cremes, is oplichterij!!!!

Als het lelijk blijft kan je later fractional laser therapie overwegen. Maar heb eerst geduld.
sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn man had een groot abces op zijn wang wat is verwijderd maar niet gehecht mocht worden omdat hij dat moest spoelen nou dat zag eruit hij is een indo en die huid kleurde helemaal zwart toen het dicht was het was een dikke knikker op zijn wang na ong 6 weken gaan smeren met siliconengel van dermatix maar na 8 weken geen verandering
toen de siliconenpleister van dermatix gaan gebruiken gedurende de hele nacht nu een half jaar later is het littekenweefsel veel zachter de verkleuring trekt al bij
hij had al een toezegging van de chirurg voor een cosmetische hersteloperatie ivm zijn beroep [hij is danser en model] maar na overleg met de chirurg is dit mischien helemaal niet meer nodig
dus wij zijn zeer tevreden over de dermatix siliconenpleister
wel consequent iedere avond gebruiken en overdag de gel
en dan komt het goed