Kan ik mijn haar blonder krijgen met een tijdelijke haarkleuring?

Mijn haar is zelf al blond (diep goudblond), maar in de winter krijgt het een rossige gloed/kleur. Ik wil weer wat meer richting blond (misschien een koele kleur blond). Is dit te doen met een uitwasbare haarkleuring of moet ik ook voor verandering van blondtint echt mijn haar eerst ontkleuren en erna permanent kleuren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van kleuren van het haar (ja zelfs al een x per ongeluk grijs haar gekregen: stress! Haha). Van die tijdelijke uitwasbare kleuren, moet je toch meer denken aan een bepaalde gloed die je ermee creëert. Niet echt hele kleurverandering, hooguit paar tinten. Maar dit geld niet als je lichter wilt. Helaas dit lukt niet met uitwassen kleuring. Wat je kunt doen: je eigen kleur behouden maar het was assiger/koeler krijgen door zilvershampoo (het werkt echt). Of anders een verfje. Heb zelf de 9.1 van loreal (viking). Heel mooi assig!

Succes!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ! Met een tijdelijke haar kleuring kan je het haar NIET lichter maken . Of het moet gewoon verf zijn , of een spoeling waar toch waterstof , of ammonia in zit . Ja alles is tijdelijk het groeit uit . Wat in goud blond een schijn lichter effect zou kunnen geven is zilver shampoo . Waarom , violet blauw is de tegen kleur van geel . Maar om serieus lichter te worden is helaas echt kleuren de op lossing maar het wordt dan snel te rood of geel (zilverschampoo .)) stel je recept dus dan al mat in . Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat kan niet, om je haar blonder te krijgen, moet je kleur uit je haar halen, wat er uit is, komt er niet vanzelf weer in, wel kun je je kleur blond veranderen met uitwasbare kleuring, kies dan voor een asblonde tint, zilvershampoo op van nature blond haar, is niet zo'n goed idee, blond haar is poreus en daar trekt de blauwe shampoo snel in, met als gevolg een blauwe gloed. Dit kun je oplossen door je zilvershampoo te mengen met gewone shampoo en dit kort te laten intrekken. Vraag om advies in de winkel waar je je kleur gaat kopen, bij DA en Etos wordt er nog wel in cursussen voor het personeel geïnvesteerd, daar heb je de grootste kans dat je iemand vindt, die ook daadwerkelijk iets over kleuren weet, ga niet uit van de foto van het model op de verpakking, je weet nooit welke haarkleur het model had, voor het kleuren, de kleur voor het kleuren bepaald de kleur na het kleuren mede. Van hieruit kunnen wij je kleur die je nu hebt ook niet zien, dus ik denk asblond, maar of jij je kleur goed omschrijft is de vraag, het blijft dus bij een beetje gokken...