Bij de kapper krijgen ze mijn haar niet meer in mijn natuurlijke haarkleur geverfd! Wat te doen?

Ik heb van mijzelf donker asblond haar. (tussen kleur 6 en 7 in) Ruim een jaar terug heb ik een kleurspoeling in mijn haar gedaan van L'oreal in de kleur donkerblond. Ik wilde mijn haar geen andere kleur hebben maar gewoon iets levendiger en dat het daarna weer zou vervagen. Maar mijn haar werd heel donker, en rood! Gewoon binnen viel het nog wel mee, maar als het licht erop viel was het vuurrood! Dus toen heb ik er een lichte blonde kleur overheen gedaan en toen viel het minder op. Maar die spoelingen zijn dus gewoon verf! Ik was toen nog een groentje op dat gebied en ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan! Ik kreeg een super lelijke uitgroei! Toen heb ik op internet gelezen dat ze bij de kapper je natuurlijke haarkleur weer kunnen kleuren zodat je het uit kunt laten groeien zonder dat het opvalt. Dus ik het bij de kapper laten kleuren. Was het wel beter, niet meer zo blond maar ik kreeg weer een rode gloed en naarmate de tijd vorderde lichtte mijn haar alleen maar op naar caramel. Weer terug naar de kapper, weer geverfd, dit keer alleen met een natuurkleur geen warmte erin, en weer hetzelfde probleem: In het begin is het iets donkerder en iets warmer dan mijn eigen haarkleur en na een week op 4 is het opgelicht naar een caramel tint. Dus krijg je weer die uitgroei. De kapper zegt dat dit komt omdat ik van nature veel rood pigment in mijn haar heb. Ze hebben een askleur spoeling bij mij ingedaan maar inmiddels, 3 weken later, is mijn haar weer caramel. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Caramel is toch veel mooier en levendiger
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga een naar een andere kapper, misschien weet die een oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stoppen met verven, dan wordt het haar vanzelf weer je eigen natuurlijke kleur. Toch?

Antwoorden (3)

Uit laten groeien!! Terug naar je eigen kleur is heel erg last, wordt nooit hetzelfde!
Misschien alleen een spoeling erover, dit is ook niet zo slecht voor je haar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja bij de kapper verven ze het ook steeds met een spoeling maar de kleur komt steeds niet in de buurt van mijn eigen haarkleur :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een oplossing kán zijn, om het te ontkleuren.. Echter is dit wel heel slecht voor je haar maarja verven ook.. Of je verft het lichter dan je eigen haar kleur maar dan wel met permanente verf en misschien dat je vanuit die kleur verder kunt..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ griel, bij ontkleuring trek je niet alleen de geverfde kleur maar ook de eigen kleur eruit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, als je gaat ONTKLEUREN, krijg je van dat geel achtige haar. Dat is zo ontzettend slecht voor je haar. Het enige wat er echt gedaan kan worden om je EIGEN haarkleur weer terug te krijgen, is het uit te laten groeien.
Gewoon geduld hebben en niet verwachten dat het morgen in orde komt. Eerst maar eens aanvaarden dat het veel tijd gaat kosten voordat je eigen haarkleur weer terug is. In de tussentijd gewoon iets leuks in je haar doen en er niet teveel aan rommelen. Uitgroei kun je met een leuke haarband of muts o.i.d. ook goed verbergen. Haarverf is troep, mijn devies: Nooit (meer) gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het enigste wat je kan doen ,is gewoon laten uit groeien want je eigen haarkleur kan de kapper je nooit geven ,want door te wassen en buiten te lopen verkleurd/vervaagd de kleur weer,je zou nog coupe soleil kunnen nemen dan valt de uitgroei niet zo erg op ,en tegen de zomer heb je weer je eigen kleur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plus voor de coupe soleil tip.