Hoe komt het dat ik binnen ben amper mijn donkere kringen zie, maar zodra ik naar buiten ga heeel erg?

Als ik ergens binnen ben zie je me donkere kringen amper, maar zodra ik buiten ben zie je ze super erg. Ik heb ook een hele lichte huidskleur. En als ik het camoufleer met een stift blijf je het als nog super erg zien. Of moet ik wat anders gebruiken dan een stift? Ook zie je mijn hoofdrimpels dan erg, hoe kan dit eigenlijk??? En wat is er aan te doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is altijd een beetje paars achtig, en niet echt heel rood

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ligt aan het soort licht dat op je huid valt

Antwoorden (1)

Omdat het buiten koud is, of in elk geval een stuk kouder dan binnen. Daardoor wordt je huid bleker, en vallen donkere kringen meer op. Binnen heb je het warmer, daardoor is je gezicht meer rozerood en zie je de kringen minder.
Wat je eraan kan doen is buiten altijd een dikke sjaal dragen en een muts op doen, dat je gezicht zo warm mogelijk blijft.
Amadea