Verdwijnen luizen uit zichzelf?

Toegevoegd na 49 minuten:
Ik heb overigens zelf geen luizen maar ik vroeg het me af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoofdluis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
luizen verdwijnen niet uit zichzelf.

Antwoorden (3)

Nee.

Let op: de infectie gaat niet vanzelf over en blijft besmettelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hoeft alleen tegenwoordig geen giftige troep meer te gebruiken. Alleen maar kammen en dat minstens 2 wk volhouden.

http://www.ouders.nl/pdf/print-luizen.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vanwaar de minnaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft zelfs ook niet meer de knuffels in de vriezer, alle kleding te wassen en de auto te stofzuigen als je maar gewoon 2x per dag kamt! De rest is zonde van je tijd, want je moet gewoon de babyluisjes vangen voor ze na een week weer eitjes gaan leggen.
Gezien de categorie waarin deze vraag geplaatst is, neem ik aan dat je hoofdluis bedoelt? Een luis leeft niet zo heel lang, maar ze planten zichzelf razensnel voort. Dus de luizen leggen eitjes op het hoofd, en op die manier komen er steeds nieuwe luizen. Als je er niets aan doet, gaan ze dus niet vanzelf weg, en het zal zich alleen maar verder uitbreiden, omdat luizen erg besmettelijk zijn.

Zie hieronder een link van de GGD-site Midden Nederland over wat te doen bij luizen, en hoe je een infectie met hoofdluis kunt voorkomen. Inclusief instructievideo's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals de persoon boven mij zegt, luizen planten zich snel voort. als je er nu hebt en je doet er niks aan, dan zitten ze bij manier van spreken binnen 100 jaar nog op je kop.

ik raad het niet aan om te proberen. de jeuk is vreselijk irritant en iedereen vind je op den duur vies. dus koop gewoon shampoo en een speciaal kammetje en dood ze!